Ευρωβουλή: πιστεύετε ότι υπάρχουν επαρκείς αθλητικές δραστηριότητες στα σχολεία?
Η απάντηση σας; Ένα κατηγορηματικό "όχι"!
Αθλητισμός - 18-12-2007 - 18:14 |
Όλοι οι αναγνώστες μας συμφωνούν ότι η φυσική αγωγή είναι ανεπαρκής… |
Το Νοέμβριο, επί την ευκαιρία της έκθεσης του Pál Schmitt, σας ρωτήσαμε "αν πιστεύετε ότι υπάρχουν επαρκείς αθλητικές δραστηριότητες στα σχολεία". Η απάντηση σας; Ένα κατηγορηματικό "όχι"! Αντιθέτως, πιστεύετε ότι η άθληση στο σχολείο είναι ανεπαρκής, ότι θυσιάζεται στο βωμό άλλων μαθημάτων, είναι βαρετή και δεν περιλαμβάνει τις κατάλληλες υποδομές. Όλοι σας τονίσατε όμως τα πλεονεκτήματα της φυσικής αγωγής και της άθλησης γενικότερα. Μια ματιά σε ορισμένες από τις απαντήσεις που λάβαμε.
Η άθληση είναι ανεπαρκής σε όλα τα κράτη μέλη
Η απόφαση των αναγνωστών της "Πρώτης Σελίδας" είναι ομόφωνη: όχι, δεν υπάρχουν επαρκείς δραστηριότητες στα σχολεία· ναι, υποστηρίζουμε την έκθεση του Pál Schmitt, που ζητά τουλάχιστον 3 ώρες υποχρεωτικής φυσικής αγωγής στα σχολεία, ως μέσο καταπολέμησης της παχυσαρκίας. Όλοι οι αναγνώστες συμφωνούν ότι 2 ώρες φυσικής αγωγής την εβδομάδα δεν είναι αρκετές. Όπως λέει η Angelika (από την Ιταλία), μητέρα τριών παιδιών, "η άθληση είναι πολύ σημαντική για την εκπαίδευση των παιδιών". Η Irene (Ισπανία) λυπάται που, ενώ "παλιότερα παίζαμε στο δρόμο, σήμερα τα παιδιά χάνουν αξίες, όπως είναι το ομαδικό πνεύμα, και γίνονται πιο ατομικιστές".
Ο χρόνος που αφιερώνεται στη φυσική αγωγή ποικίλλει από κράτος σε κράτος. Η Sonia, δασκάλα φυσικής αγωγής στην Ισπανία, παραπονιέται ότι στην περιοχή της γίνονται μόνο "δύο πενηνταπεντάλεπτα μαθήματα την εβδομάδα", ενώ σύμφωνα με ένα νέο νόμο "οι έφηβοι 15-16 ετών είδαν πρόσφατα το χρόνο που αφιερώνεται στη φυσική αγωγή να μειώνεται στο ένα πενηνταπεντάλεπτο μάθημα την εβδομάδα".
Ο Jan (Ολλανδία) μας είπε ότι στην πόλη του "συμφωνήθηκε ότι θα γίνονται μαθήματα φυσικής αγωγής 5 φορές την εβδομάδα, αλλά στην πράξη γίνονται μόλις δύο". Σε πολλές χώρες φαίνεται ότι ο χρόνος που αφιερώνεται στη φυσική αγωγή είναι δύο ώρες. "Με τι θράσος και αναλγησία περιορίζουμε τα παιδιά μας να αθλούνται 2 με 1 (στο δημοτικό και το λύκειο) φορές την εβδομάδα;" αναρωτιέται ο Λευτέρης (Ελλάδα).
Λόγοι: αδιαφορία των πολιτικών, νέες τεχνολογίες, υποδομές
Πολλές είναι οι αιτίες που ευθύνονται για την ανεπάρκεια της άθλησης στα σχολεία (και όχι μόνο), σύμφωνα με τους αναγνώστες μας. Για παράδειγμα, ο Rémi (Γαλλία), φοιτητής και μέλλων γυμναστής, μας είπε ότι "στη Γαλλία, από το 1945 διαπιστώνουμε μια αυξάνουσα αδιαφορία των πολιτικών για τη φυσική αγωγή".
Ο Matthijs (Ολλανδία) θεωρεί ότι η απουσία άσκησης έχει να κάνει σήμερα με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, "που μας επιτρέπουν να δούμε όλο τον κόσμο από την καρέκλα μας". Αν και είναι 78 χρόνων, αν αντί για ηλεκτρονικό μήνυμα έστελνε γράμμα, "θα χρησιμοποιούσε το ποδήλατό του καθώς το ταχυδρομείο είναι 1,5 χλμ μακριά από το σπίτι του"... Τάσσεται επίσης μιας πιο ευέλικτης πολιτικής, στα πλαίσια της οποίας άτομα που ασκούν επαγγέλματα που απαιτούν μεγάλη σωματική δύναμη, θα μπορούν να συνταξιοδοτούνται όποτε θέλουν, χωρίς να χάνουν τα δικαιώματά τους ή εισοδήματα".
Άλλοι, όπως η Lieve (καθηγήτρια φυσικής αγωγής στο Βέλγιο) θεωρούν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι υποδομές στα σχολεία: "Τα σχολεία δεν έχουν πάντα τις απαραίτητες υποδομές για να διοργανώσουν 3 μαθήματα φυσικής αγωγής την εβδομάδα". Ελπίζει μάλιστα ότι "η κοινοβουλευτική έκθεση θα οδηγήσει σε νομοθεσία, και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ενισχύσει οικονομικά τις υποδομές".
Το μάθημα της φυσικής αγωγής είναι ορισμένες φορές βαρετό
Πολλοί καταγγέλλουν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η φυσική αγωγή στα σχολεία. Η Εύα (Ελλάδα) θεωρεί ότι στη χώρα μας οι αθλητικές δραστηριότητες δεν είναι επαρκείς και ότι "η παρέμβαση του καθηγητή περιορίζεται σε 10-15 λεπτά προθέρμανσης, χωρίς περαιτέρω καθοδήγηση".
Η Ελευθερία (Ελλάδα) θυμάται επίσης ότι "πολλές συμμαθήτριές της εφεύρισκαν διάφορους τρόπους προκειμένου να αποφύγουν το μάθημα", το οποίο "δεν παρουσίαζε κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον". Γι'αυτό και προτείνει "να υπάρχει ποικιλία δραστηριοτήτων", ώστε ο καθένας να μπορεί να πειραματιστεί και να ανακαλύψει τις ικανότητές του.
Η άθληση γεμάτη πλεονεκτήματα για τη σωματική και ψυχική υγεία και την κοινωνικοποίηση
Σύμφωνα με τον Jesús (Ισπανία), το μάθημα της φυσικής αγωγής "μειώνει τους κινδύνους καρδιαγγειακών παθήσεων". Η Rosa (Ισπανία) μας έγραψε: "Ζούμε σε μια "καθιστική" κοινωνία, στην οποία οι περισσότεροι άνθρωποι ξεχνούν τη σημασία της φυσικής αγωγής για τη βελτίωση της νοητικής ισορροπίας και την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Το ανθρώπινο σώμα θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως μέσο έκφρασης των συναισθημάτων μας". Πολλοί άλλοι, όπως ο Manuel (Ισπανία) τόνισαν τα "πλεονεκτήματα της άθλησης για τη σωματική και ψυχική υγεία, αλλά και την κοινωνικοποίηση του παιδιού". Για το λόγο αυτό, όλοι οι αναγνώστες τάσσονται υπέρ των (τουλάχιστον) τριών μαθημάτων υποχρεωτικής φυσικής αγωγής στα σχολεία -έτσι ώστε να υποχρεώνονται να αθληθούν ακόμη και οι μαθητές στους οποίους δεν αρέσουν πολύ τα αθλήματα.
Ο Αλέξης (Ελλάδα) πιστεύει ότι η υποχρεωτική φυσική αγωγή μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας και να συντελέσει στο "να αποκτήσουν οι μαθητές θετική στάση ζωής απέναντι στην άσκηση". Κατά τη γνώμη του, "αυτό συνεπάγεται την ανάγκη ένταξης του μαθήματος της φυσικής αγωγής στην προσχολική αγωγή, αλλά και ενίσχυσής της στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση".
Και ο Νικόλαος (Ελλάδα), συντονιστής τμήματος φυσικής αγωγής, συμφωνεί με την άποψη ότι η φυσική αγωγή είναι σε θέση να "περιορίσει τα αρνητικά φαινόμενα της παχυσαρκίας και να βελτιώσει την κινητική συμπεριφορά των παιδιών", ενώ ο Θανάσης (επίσης Έλληνας) πιστεύει από τη μεριά του ότι "αν οι αθλητικές δραστηριότητες γίνουν με το σωστό τρόπο στο σχολείο, θα απαλλαχτεί η κοινωνία μας από πολλά κακά του σύγχρονου πολιτισμού".
Σας ευχαριστούμε για όλες τις απαντήσεις που μας στείλατε! Μην παραλείψετε να απαντήσετε σε επόμενες ερωτήσεις μας... Στο μεταξύ, σας ευχόμαστε...καλή άθληση!
Η απόφαση των αναγνωστών της "Πρώτης Σελίδας" είναι ομόφωνη: όχι, δεν υπάρχουν επαρκείς δραστηριότητες στα σχολεία· ναι, υποστηρίζουμε την έκθεση του Pál Schmitt, που ζητά τουλάχιστον 3 ώρες υποχρεωτικής φυσικής αγωγής στα σχολεία, ως μέσο καταπολέμησης της παχυσαρκίας. Όλοι οι αναγνώστες συμφωνούν ότι 2 ώρες φυσικής αγωγής την εβδομάδα δεν είναι αρκετές. Όπως λέει η Angelika (από την Ιταλία), μητέρα τριών παιδιών, "η άθληση είναι πολύ σημαντική για την εκπαίδευση των παιδιών". Η Irene (Ισπανία) λυπάται που, ενώ "παλιότερα παίζαμε στο δρόμο, σήμερα τα παιδιά χάνουν αξίες, όπως είναι το ομαδικό πνεύμα, και γίνονται πιο ατομικιστές".
Ο χρόνος που αφιερώνεται στη φυσική αγωγή ποικίλλει από κράτος σε κράτος. Η Sonia, δασκάλα φυσικής αγωγής στην Ισπανία, παραπονιέται ότι στην περιοχή της γίνονται μόνο "δύο πενηνταπεντάλεπτα μαθήματα την εβδομάδα", ενώ σύμφωνα με ένα νέο νόμο "οι έφηβοι 15-16 ετών είδαν πρόσφατα το χρόνο που αφιερώνεται στη φυσική αγωγή να μειώνεται στο ένα πενηνταπεντάλεπτο μάθημα την εβδομάδα".
Ο Jan (Ολλανδία) μας είπε ότι στην πόλη του "συμφωνήθηκε ότι θα γίνονται μαθήματα φυσικής αγωγής 5 φορές την εβδομάδα, αλλά στην πράξη γίνονται μόλις δύο". Σε πολλές χώρες φαίνεται ότι ο χρόνος που αφιερώνεται στη φυσική αγωγή είναι δύο ώρες. "Με τι θράσος και αναλγησία περιορίζουμε τα παιδιά μας να αθλούνται 2 με 1 (στο δημοτικό και το λύκειο) φορές την εβδομάδα;" αναρωτιέται ο Λευτέρης (Ελλάδα).
Λόγοι: αδιαφορία των πολιτικών, νέες τεχνολογίες, υποδομές
Πολλές είναι οι αιτίες που ευθύνονται για την ανεπάρκεια της άθλησης στα σχολεία (και όχι μόνο), σύμφωνα με τους αναγνώστες μας. Για παράδειγμα, ο Rémi (Γαλλία), φοιτητής και μέλλων γυμναστής, μας είπε ότι "στη Γαλλία, από το 1945 διαπιστώνουμε μια αυξάνουσα αδιαφορία των πολιτικών για τη φυσική αγωγή".
Ο Matthijs (Ολλανδία) θεωρεί ότι η απουσία άσκησης έχει να κάνει σήμερα με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, "που μας επιτρέπουν να δούμε όλο τον κόσμο από την καρέκλα μας". Αν και είναι 78 χρόνων, αν αντί για ηλεκτρονικό μήνυμα έστελνε γράμμα, "θα χρησιμοποιούσε το ποδήλατό του καθώς το ταχυδρομείο είναι 1,5 χλμ μακριά από το σπίτι του"... Τάσσεται επίσης μιας πιο ευέλικτης πολιτικής, στα πλαίσια της οποίας άτομα που ασκούν επαγγέλματα που απαιτούν μεγάλη σωματική δύναμη, θα μπορούν να συνταξιοδοτούνται όποτε θέλουν, χωρίς να χάνουν τα δικαιώματά τους ή εισοδήματα".
Άλλοι, όπως η Lieve (καθηγήτρια φυσικής αγωγής στο Βέλγιο) θεωρούν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι υποδομές στα σχολεία: "Τα σχολεία δεν έχουν πάντα τις απαραίτητες υποδομές για να διοργανώσουν 3 μαθήματα φυσικής αγωγής την εβδομάδα". Ελπίζει μάλιστα ότι "η κοινοβουλευτική έκθεση θα οδηγήσει σε νομοθεσία, και ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα ενισχύσει οικονομικά τις υποδομές".
Το μάθημα της φυσικής αγωγής είναι ορισμένες φορές βαρετό
Πολλοί καταγγέλλουν τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η φυσική αγωγή στα σχολεία. Η Εύα (Ελλάδα) θεωρεί ότι στη χώρα μας οι αθλητικές δραστηριότητες δεν είναι επαρκείς και ότι "η παρέμβαση του καθηγητή περιορίζεται σε 10-15 λεπτά προθέρμανσης, χωρίς περαιτέρω καθοδήγηση".
Η Ελευθερία (Ελλάδα) θυμάται επίσης ότι "πολλές συμμαθήτριές της εφεύρισκαν διάφορους τρόπους προκειμένου να αποφύγουν το μάθημα", το οποίο "δεν παρουσίαζε κανένα ουσιαστικό ενδιαφέρον". Γι'αυτό και προτείνει "να υπάρχει ποικιλία δραστηριοτήτων", ώστε ο καθένας να μπορεί να πειραματιστεί και να ανακαλύψει τις ικανότητές του.
Η άθληση γεμάτη πλεονεκτήματα για τη σωματική και ψυχική υγεία και την κοινωνικοποίηση
Σύμφωνα με τον Jesús (Ισπανία), το μάθημα της φυσικής αγωγής "μειώνει τους κινδύνους καρδιαγγειακών παθήσεων". Η Rosa (Ισπανία) μας έγραψε: "Ζούμε σε μια "καθιστική" κοινωνία, στην οποία οι περισσότεροι άνθρωποι ξεχνούν τη σημασία της φυσικής αγωγής για τη βελτίωση της νοητικής ισορροπίας και την ανάπτυξη της προσωπικότητας του παιδιού. Το ανθρώπινο σώμα θα πρέπει να χρησιμοποιηθεί ως μέσο έκφρασης των συναισθημάτων μας". Πολλοί άλλοι, όπως ο Manuel (Ισπανία) τόνισαν τα "πλεονεκτήματα της άθλησης για τη σωματική και ψυχική υγεία, αλλά και την κοινωνικοποίηση του παιδιού". Για το λόγο αυτό, όλοι οι αναγνώστες τάσσονται υπέρ των (τουλάχιστον) τριών μαθημάτων υποχρεωτικής φυσικής αγωγής στα σχολεία -έτσι ώστε να υποχρεώνονται να αθληθούν ακόμη και οι μαθητές στους οποίους δεν αρέσουν πολύ τα αθλήματα.
Ο Αλέξης (Ελλάδα) πιστεύει ότι η υποχρεωτική φυσική αγωγή μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας και να συντελέσει στο "να αποκτήσουν οι μαθητές θετική στάση ζωής απέναντι στην άσκηση". Κατά τη γνώμη του, "αυτό συνεπάγεται την ανάγκη ένταξης του μαθήματος της φυσικής αγωγής στην προσχολική αγωγή, αλλά και ενίσχυσής της στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση".
Και ο Νικόλαος (Ελλάδα), συντονιστής τμήματος φυσικής αγωγής, συμφωνεί με την άποψη ότι η φυσική αγωγή είναι σε θέση να "περιορίσει τα αρνητικά φαινόμενα της παχυσαρκίας και να βελτιώσει την κινητική συμπεριφορά των παιδιών", ενώ ο Θανάσης (επίσης Έλληνας) πιστεύει από τη μεριά του ότι "αν οι αθλητικές δραστηριότητες γίνουν με το σωστό τρόπο στο σχολείο, θα απαλλαχτεί η κοινωνία μας από πολλά κακά του σύγχρονου πολιτισμού".
Σας ευχαριστούμε για όλες τις απαντήσεις που μας στείλατε! Μην παραλείψετε να απαντήσετε σε επόμενες ερωτήσεις μας... Στο μεταξύ, σας ευχόμαστε...καλή άθληση!