5/12/10

Φυσική Αγωγή, φορείς και σύγχρονη επικοινωνιακή πρακτική

Φυσική Αγωγή, φορείς και σύγχρονη επικοινωνιακή πρακτική, 
του Αντώνη Κεραμιδά
04/12/2010 - 20:20
          
Ίσως η συνέχεια του κειμένου να φαντάζει ουτοπική και για κάποιους αχρείαστη μιας και οι μέχρι τώρα εξελίξεις στον κλάδο μας ιεραρχούν διαφορετικά τις προτεραιότητες του αγώνα μας σε πιο βιαστικό και πρακτικό επίπεδο, αλλά εάν θέλουμε αυτός ο αγώνας να λάβει μόνιμο και ποιοτικό χαρακτήρα επαναφέροντας το χαμένο γόητρο του κλάδου μας χρειάζεται να παλέψουμε σε όλα τα επίπεδα ακόμη και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές.
Η κυβέρνηση από την πρώτη ημέρα παρουσίας της στα πράγματα έθεσε ως πρώτη προτεραιότητα στα πλαίσια της επικοινωνίας της με τον πολίτη τις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο ως εργαλείο κατεύθυνσης της εικόνας της ιδίως στα πλαίσια της παιδείας. Δράττοντας της ευκαιρίας λοιπόν είναι ανάγκη εμείς οι Γυμναστές να υιοθετήσουμε αυτά τα δεδομένα δείχνοντας ότι δεν υστερούμε στη προσαρμογή ενός αγώνα επικοινωνίας όπως οι ανάγκες το απαιτούν. Αντιθέτως θα έλεγα.
Γυμναστική Σχολή, 1900-22
O Ενωτικός αγώνας απαιτεί από τους ανθρώπους που τον περικλείουν να υιοθετήσουν κοινό όραμα για το μέλλον τους αλλά και να προσαρμοστούν στα δεδομένα που οι εποχές απαιτούν. Σε ένα συνδικαλιστικό και επιστημονικό φορέα, ή μια Ενωτική Κίνηση που με αξιώσεις προσδοκά την πρόοδο της Φ.Α. και που ενδιαφέρεται για την προάσπιση των κεκτημένων που απορρέουν από νόμους του κράτους και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, απαιτείται πρωτίστως η προσαρμογή του στις μοντέρνες μεθόδους της επικοινωνίας με τον κόσμο.
Αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς και αποφασισμένοι να κάνουμε ένα βήμα παραπάνω όχι για την προάσπιση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής (αυτή δεν έχει την ανάγκη μας και παραμένει λαμπερή και περήφανη από την εποχή της αρχαιότητας) χρειάζεται η ουσιαστική πρώτα απ' όλα κριτική για τη μέχρι τώρα δράση μας σε επίπεδο φορέων (σύλλογοι, σωματεία, ενώσεις κλπ) αλλά και σε ατομικό επίπεδο για τις πρακτικές της μέχρι τώρα ανάδειξης του.

Το παραπάνω φυσικά εκτός από το επίπεδο προβολής της ειδικότητάς μας έχει σχέση και με τον βαθμό υπευθυνότητας του καθένας μας αναφορικά με τις αρχές και αξίες του αντικειμένου μας που υποτίθεται ότι υπηρετούμε είτε ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές, είτε ως μόνιμοι εκπαιδευτικοί. Και αυτό διότι, αν ο κλάδος δέχεται τις χειρότερες κριτικές όπως όλοι γίναμε μάρτυρες, αυτό γίνεται, προσέξτε, όχι για το αντικείμενο καθαυτό της Φ.Α. (το διαμάντι όσο και να προσπαθήσεις να το κακολογήσεις και απαξιώσεις δεν πάει να είναι διαμάντι και να διατηρεί τη λάμψη και την αξία του ) αλλά κυρίως για τους ανθρώπους που το υπηρετούν, το διαμορφώνουν και αναδεικνύουν εν τέλει την ανάλογη εικόνα και αποτελέσματα.


Απόλλων Σμύρνης, 2003
Εδώ βέβαια οι ευθύνες αφορούν και το κράτος διότι, ενώ από τη μία αρνείται να διαμορφώσει το περιβάλλον στα πλαίσια της σχολικής μονάδας  και της δια βίου εκπαίδευσης του συναδέλφου ώστε το μάθημα να πραγματοποιείται όπως η επιστήμη της Φ.Α ορίζει, αναζητά από την άλλη τις ευθύνες για το επίπεδο του μαθήματος μόνο από τον Γυμναστή χωρίς να αντιλαμβάνεται ότι η προσωπική ευαισθησία του καθένα και ο βαθμός υπευθυνότητάς του δεν αποτελούν εγγύηση για πρόοδο του μαθήματος. Αυτό είναι τρελό. Και επειδή η τρέλα αυτή τείνει να γίνει συνήθεια, καλούμαστε όλοι μας να αναδείξουμε μέσα από συντονισμένη δράση αυτό για το οποίο πρέπει να αισθανόμαστε υπερήφανοι ως Γυμναστές.

Έτσι λοιπόν απαιτείται ο κάθε σύλλογος, ενωτική κίνηση, και ο κάθε συνδικαλιστικός φορέας που ευελπιστεί να αναδείξει τα παραπάνω, να εναρμονιστεί με τα σύγχρονα μοντέλα επικοινωνίας τα οποία απαιτούν:

1. Σύγχρονο δικτυακό τόπο (website) όπου ακόμη και η αισθητική του παρουσία με αντιπροσωπευτικό λογότυπο θα διαμορφώνει και την ανάλογη εικόνα προς τα έξω. Μπροστά στην αρχική σελίδα (home page) θα πρέπει να φιγουράρει «υποχρεωτικά» η σύνθεση του Δ.Σ. και το καταστατικό του φορέα μέσω του οποίου θα διαφαίνονται οι σκοποί ύπαρξης και οι διαδικασίες της νόμιμης παρουσίας και εξέλιξής του. Επίσης, η παρουσία υλικού μέσω αναρτήσεων θα αναδεικνύει παράλληλα το επίπεδο και τον βαθμό δράσης του φορέα σε τέτοια συχνότητα ώστε να δείχνει έναν «ζωντανό οργανισμό». Ανάλογα τη συνεργασία των μελών και την τεχνογνωσία τους στη προβολή της επικαιρότητας (Δημιουργία αφίσας για προβολή θέσεων και για ενδεχόμενη κινητοποίηση, ποιοτική φωτογραφική κάλυψη, βιντεο-καταγραφή γεγονότων, καλογραμμένα ρεπορτάζ) η εικόνα του φορέα θα κερδίζει την εμπιστοσύνη του «κοινού» που παρακολουθεί και κρίνει αυστηρά αν και πολλές φορές ενδόμυχα.

2. Σταθερή δημοσίευση ανακοινώσεων, δελτίων τύπου στα ΜΜΕ και ανάδειξη της κατάθεσης επιστημονικών προτάσεων στο υπουργείο κάνοντας αισθητή τη παρουσία και την υπεράσπιση θέσεων του φορέα στα τρέχοντα ζητήματα του κλάδου. Με αυτόν τον τρόπο, καθίσταται σημαντική η θέση του φορέα στον χώρο, προσελκύοντας το ενδιαφέρον του εκπαιδευτικού κόσμου που χωρίς ενδοιασμό θα «συστρατεύεται» στον κοινό αγώνα και από την άλλη καθίσταται ένας σοβαρός υποψήφιος συνομιλητής αλλά και διαπραγματευτής με την ηγεσία του Υπουργείου.

3. Ανάδειξη της ποιοτικής παρουσίας του φορέα μέσω αρθρογραφίας των μελών του για το αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής αλλά και όχι μόνον.
 
4. Δυνατότητα για μια ανοιχτή αγορά (forum) μέσω του δικτυακού τόπου όπου θα έχει διπλό προσανατολισμό:
α) Την ανταλλαγή απόψεων των μελών μέσω του οποίου θα δύνεται η δυνατότητα διαμόρφωσης σχεδίων δράσης στις ανάλογες θεματικές ενότητες και
β) Την δυνατότητα έγκυρης ενημέρωσης για τα τρέχοντα ζητήματα και τα θέματα που απασχολούν τα μέλη αλλά και τους ενδιαφερόμενους χρήστες του διαδικτύου που παρακολουθούν το forum.

Τα παραπάνω αποτελούν φυσικά έναν απαραίτητο σκελετό όπου θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με πλήθος ιδεών για την διαχρονική ποιοτική και κυρίως σταθερή του παρουσία στον χώρο. Οφείλουν και έχουν την υποχρέωση τα εγγεγραμμένα μέλη του κάθε φορέα, επειδή είναι αυτά που οδηγούν τις εξελίξεις του, να απαιτούν όλα τα παραπάνω ως δείγμα υπευθυνότητας και αξίας του αγώνα τους.

Οτιδήποτε άλλο παρατηρείται σήμερα με τη μορφή συλλόγου, ένωσης, κίνησης και προσπαθεί να πείσει για τις προθέσεις του περιχαρακωμένο στην εσωστρέφεια και στην αδιαφάνεια διατηρώντας «ατομοκεντρικό» χαρακτήρα, απλά συντηρεί αρρωστημένες κι παρακμιακές πρακτικές που οδήγησαν τον κλάδο στην κατάντια που παρατηρείται σήμερα, συμπαρασύροντας την εικόνα του απλού γυμναστή για την οποία δεχόμαστε «βέλη»


Παρακάτω ένας αντιπροσωπευτικός ιστοχώρος Φυσικής Αγωγής: http://www.fa3.gr που αν και δεν εκπροσωπεί κάποιον συνδικαλιστικό φορέα, το περιεχόμενο του κάλλιστα θα μπορούσε να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση όπως αποτέλεσε για προσωπικές παρόμοιες προσπάθειες πλουτίζοντας ταυτόχρονα τις αρχειοθήκες πολλών επισκεπτών του.
 
------------------------------------------------


Παρακάτω η πρόσφατη αφίσα της Ενωτικής Κίνησης Γυμναστών που τοιχοκολλήθηκε σε πολλές διευθύνσεις και αναρτήθηκε σε διάφορους ιστοχώρους ως παράδειγμα δημιουργίας και ανάδειξης του αγώνα.
 


Αντώνης Κεραμιδάς
Καθηγητής Φυσικής Αγωγής  Μ.Β.Α.


(Πηγή: http://gymnews.gr/viewtopic.php?f=19&t=257#p1640 )

Αναζήτηση Θεμάτων Φυσικής Αγωγής στο διαδίκτυο

      Google Custom Search