18/5/09

Δρ. Ιωάν. Ταχματζίδης: «Ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διαχείριση προβλημάτων τάξης, με αναφορές σε άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Ρόδος 18-05-2009

ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ

ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ

Κλαυδίου Πέππερ, Ζέφυρος,

4ος Όροφος, 85 100 ΡΟΔΟΣ


Προς: ΜΜΕ

Σχολική Σύμβουλος : ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ

: Φατσέα Αδαμαντία MEd
Τηλέφωνο - Fax : 22410 55 848/ 22410 55849-27
e-mail : adamantiafatsea@gmail.com , adamantiaf@sch.gr , symvpe11dod@sch.gr

ΘΕΜΑ: Επιμορφωτικό σεμινάριο


«Δες το αλλιώς…» με αυτήν την έκφραση ξεκίνησε την εισήγησή του ο Δρ. Ιωάννης Ταχματζίδης*, στο σεμινάριο που οργάνωσαν η Σχολική Σύμβουλος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου, κα Φατσέα Αδαμαντία, σε συνεργασία με το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης της Αναπτυξιακής Δωδεκανήσου, τον Επιστημονικό Σύλλογο Πτυχιούχων Φυσικής Αγωγής και το Γραφείο Φυσικής Αγωγής Δωδεκανήσου, με θέμα: «Ψυχοπαιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διαχείριση προβλημάτων τάξης, με αναφορές σε άλλα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά συστήματα».

Στην εισαγωγή του ο κος Ταχματζίδης αναφέρθηκε στο πλαίσιο που στοχεύομε και οφείλουμε να ορίσουμε στη σχέση εκπαιδευτικών – μαθητριών/των ώστε να «ανασύρουμε» προτάσεις για επικείμενες λύσεις. Αναφέρθηκε αναλυτικά στην «επικοινωνία» και στο ρόλο που παίζει στη σχολική ζωή. Είναι σημαντικό να επισημάνουμε ότι η σχέση μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών, μέσα στο σχολείο, επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες που θέτουν και τα όριά της. Υπάρχει δηλαδή, ένα συγκεκριμένο κανονιστικό πλαίσιο που καλείται να εφαρμόσει ο εκπαιδευτικός, η γνωστική διαφορά είναι τεράστια, ενώ το συναισθηματικό υπόβαθρο και οι ρόλοι που έχουν εκπαιδευτικοί και μαθητές/τριες είναι διαφορετικοί. Ο χρόνος και η ένταση έχουν σημασία στο πώς θα αναδείξουμε και θα ερμηνεύσουμε μια αποτελεσματική επικοινωνία ενώ δεν μπορούμε να στηρίξουμε ότι υπάρχει ένα σταθερό μοντέλο.

Οι ελλείψεις του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος καλύπτονται από την προσπάθεια που καταβάλουν οι εκπαιδευτικοί να ανταπεξέλθουν στο έργο τους. Έρευνες φανερώνουν ότι τα ερεθίσματα που δίνουν οι έλληνες εκπαιδευτικοί τροφοδοτούν κατά 33% την αύξηση της «σχολικής αυτοεκτίμησης – αυτοεμπιστοσύνης», το αντίστοιχο ποσοστό στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι 12% -15%. Στην αύξηση της «φυσικής, φυσιολογικής αυτοεκτίμησης» σημαντικό ρόλο παίζει η εντύπωση που έχουν τα παιδιά για την εμφάνισή τους, κάτι που ορίζει και το πως αισθάνονται σε ποσοστό 35%. Αυτό είναι ένα αξιοσημείωτο γεγονός που ο/η εκπαιδευτικός του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής πρέπει να διαχειριστεί και να αξιοποιήσει ανάλογα. Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα καταλογίζονται οι διπλάσιες, από τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, αγχώδεις διαταραχές που παρουσιάζονται στην παιδική ηλικία, όπως επίσης και το χαμηλότερο ποσοστό στις ώρες που αφιερώνουν οι έλληνες ενήλικες που έχουν παιδιά, στους/ις φίλους/ες τους.

Στο μέσον, ο Δρ. Ιωάννης Ταχματζίδης και η Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής κ. Αδαμαντία Φατσέα.
Ο κος Ταχματζίδης αναφέρθηκε στα στάδια της αγχώδους διαδικασίας (απειλή → ανασφάλεια → stress → άγχος → φοβία → πανικός) που πρέπει να λαμβάνουμε υπόψη κατά τη διαχείριση προβλημάτων τάξης. Όπως τόνισε η διαχείριση κρίσης διαρκεί 20΄΄, αρκεί να αντιδράσουμε γρήγορα, να μην κάνουμε γνωστική συναλλαγή για το θέμα (ποιος έκανε τι;), αλλά να επιδιώκουμε τη συναισθηματική τακτοποίηση και κυρίως να μην βάλουμε κριτές του επεισοδίου τους/ις άλλους/ες μαθητές/τριες, το πως θα προσεγγίσουμε την κατάσταση παίζει καθοριστικό ρόλο.

Μίλησε για τις αρχές διαχείρισης της επιθετικότητας (χαρισματική επικοινωνία, αυτοεμπιστοσύνη, όραμα, ικανότητα σχεδιασμού, δυνατή επικοινωνία, ασυνήθιστη συμπεριφορά, είδη επικοινωνίας, περιβαλλοντική ευαισθησία). Ο κος Ταχματζίδης χρησιμοποιώντας πολλές φορές παραδείγματα αναφέρθηκε στη διαχείριση της κατάστασης όπου υπάρχει «απώλεια» σημαντικού προσώπου από τη ζωή κάποιου/ας μαθητή/τριας. Έδωσε προτάσεις για την εποικοδομητική επικοινωνία εκπαιδευτικών – γονέων, ειδικά σε περίπτωση προβλήματος ή σε περίπτωση που πέφτουν στην αντίληψή μας σημάδια κακοποίησης.

Το σεμινάριο παρακολούθησαν αρκετοί εκπαιδευτικοί διάφορων ειδικοτήτων οι οποίοι/ες έμειναν πολύ ικανοποιημένοι και συμμετείχαν ενεργά καταθέτοντας εμπειρίες, θέτοντας ερωτήσεις και προβληματισμούς.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους όσους βοήθησαν και συνέβαλαν στην αποτελεσματική οργάνωση και πραγματοποίηση του επιμορφωτικού σεμιναρίου. Ιδιαίτερα θέλουμε να σταθούμε στον κο Αντώνη Καμπουράκη για τη δωρεάν παραχώρηση της αίθουσας συνεδριάσεων του ξενοδοχείου Mediterranean.




Με εκτίμηση

Φατσέα Αδαμαντία Med

Σχολική Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής

Β/θμιας Εκπ/σης Δωδ/σου


*Ο Δρ. Ιωάννης Ταχματζίδης έχει πολυετή εμπειρία στην εκπαίδευση και είναι κάτοχος:

Διδακτορικού (PhD) στη Γνωστική Ψυχολογία και Νευροψυχολογία,

Master στην Εκπαιδευτική Ψυχολογία,

Master στις Ερευνητικές Μεθόδους και σειρά Επαγγελματικών Επιμορφώσεων σε διάφορες προσεγγίσεις Ψυχοθεραπείας,

Master στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (ΜΒΑ).

τ. Λέκτορας Ψυχολογίας των Πανεπιστημίων, Λονδίνου-King’s College, Cardiff, South Bank, Glamorgan.

Έχει διεθνείς ερευνητικές συνεργασίες σε τομείς ψυχοθεραπείας, παιδοψυχολογίας και νευροψυχολογίας.

Επαγγελματικό Ακαδημαϊκό Mέλος (Chartered Psychologist) της Βρετανικής Ένωσης Ψυχολόγων (British Psychological Society).

Αναζήτηση Θεμάτων Φυσικής Αγωγής στο διαδίκτυο

      Google Custom Search