Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής ζητούν άμεση συνάντηση με τον υπ. Παιδείας


Αίτημα για άμεση συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ώστε να δοθεί η δυνατότητα μιας διεξοδικής ενημέρωσης και ουσιαστικής συζήτησης πάνω στα καίρια ζητήματα της Φυσικής Αγωγής, όσον αφορά στα Αναλυτικά Προγράμματα, τα Ωρολόγια Προγράμματα, τον Σχολικό Αθλητισμό, τα Αθλητικά Σχολεία, αλλά και τα καινοτόμα προγράμματα όπως το ΕΥΖΗΝ, απηύθυναν οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής, με κοινή επιστολή, προς τον υπουργό Κ. Αρβανιτόπουλο και στον υφυπουργό Σ. Κεδίκογλου.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
 Αξιότιμοι κύριοι,
Με έκπληξη πληροφορηθήκαμε, από τα ΜΜΕ το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών, το οποίο προβλέπεται να εφαρμοστεί από το επόμενο σχολικό έτος (2012-13). Ανάμεσα στις αλλαγές που αναφέρονται σημειώνεται και η μείωση των ωρών της Φυσικής Αγωγής στη Β’ Γυμνασίου.
Η Φυσική Αγωγή, όπως έχουμε αναπτύξει και σε προηγούμενες επιστολές μας, είναι και πρέπει να είναι ένας από τους πυλώνες της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εφ όσον αυτή στοχεύει στη δημιουργία αυριανών ενηλίκων με κριτική σκέψη, υπεύθυνη συμπεριφορά και υγιεινό τρόπο διαβίωσης. Η NASPE (Εθνική Ένωση Άθλησης και Φυσικής Αγωγής, των ΗΠΑ) προτείνει τουλάχιστον 150’ την εβδομάδα Φυσική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και τουλάχιστον 225’ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Συνεπώς μείωση ωρών της Φυσικής Αγωγής στο σύγχρονο σχολείο θα συντελέσει στην υποβάθμιση της δυνατότητας μιας ολόπλευρης, αρμονικής και ισόρροπης ανάπτυξης του σώματος, του πνεύματος και της ψυχής των παιδιών.
Μέσα από προγράμματα που ήδη υλοποιούνται, όπως το ΕΥΖΗΝ αναγνωρίζεται η ανάγκη άσκησης και καλλιέργειας  υγιεινών συνηθειών διατροφής στους μαθητές όλων των βαθμίδων. Συνεπώς μείωση ωρών της Φυσικής Αγωγής στο σύγχρονο σχολείο θα δημιουργήσει προβλήματα όχι μόνο στην υλοποίηση του υφιστάμενου αναλυτικού προγράμματος αλλά και θα ακυρώσει τη δυνατότητα ολοκλήρωσης αυτού όπως και αντίστοιχων καινοτόμων προγραμμάτων τα οποία μπορούν να έχουν ως στόχο την αρμονική ψυχοσωματική ανάπτυξη των μαθητών.
Σύμφωνα με έγγραφο της Δ/νσης Φυσικής Αγωγής που μας κοινοποιήθηκε, με Αρ. πρωτ.: 107855/02-08-2013/Γ4, διαφαίνεται η αναγνώριση της ανάγκης για ενίσχυση του μαθήματος Φυσικής Αγωγής. Συνεπώς η μείωση ωρών της Φυσικής Αγωγής στο σύγχρονο δημόσιο σχολείο έρχεται σε αντίθεση με τους στόχους που το ίδιο το Υ.ΠΑΙ.Θ. φαίνεται να θέτει.
Για όλους τους παραπάνω λόγους επιθυμούμε άμεσα μια συνάντηση μαζί σας, πριν την έναρξη του σχολικού έτους, ώστε να μας δοθεί η δυνατότητα μιας διεξοδικής ενημέρωσής σας και ουσιαστικής συζήτησης πάνω στα καίρια ζητήματα της Φυσικής Αγωγής, όσον αφορά στα Αναλυτικά Προγράμματα, τα Ωρολόγια Προγράμματα, τον Σχολικό Αθλητισμό, τα Αθλητικά Σχολεία, αλλά και τα καινοτόμα προγράμματα όπως το ΕΥΖΗΝ που μπορούν να υλοποιηθούν για την ανάπτυξη των κινητικών δεξιοτήτων των μαθητών και μέσω αυτών την καλλιέργεια των φυσικών τους ικανοτήτων και την ενίσχυση της υγείας τους, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην υλοποίηση του σκοπού και των στόχων του Δημόσιου Σχολείου όπως έχουν τεθεί από το Σύνταγμα και την Πολιτεία.

Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φυσικής Αγωγής
ΑΝ/ΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ & ΘΡΑΚΗΣ: Γ. ΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ – Ξ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΟΥ
ΑΤΤΙΚΗΣ: Α. ΒΟΥΞΙΝΟΥ– Ν. ΤΡΙΠΟΔΗΣ– Κ. ΚΟΥΓΙΟΥΜΤΖΗΣ– Ε. ΓΚΑΡΤΖΟΝΙΚΑ– Σ. ΜΠΑΣΧΑΛΗΣ– Η. ΚΕΛΛΗΣ– Μ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: Ε. ΣΑΜΟΥΗΛΙΔΟΥ– Ι. ΤΣΙΟΠΑΣ
ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ: Μ. ΚΟΥΡΟΥ– Γ. ΣΙΑΚΚΗΣ
ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ: Γ. ΛΑΠΟΥΣΗΣ–Β. ΜΕΛΛΟΣ–Ι. ΚΟΥΤΣΙΩΡΑΣ
ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ: Τ. ΓΑΒΑΛΑΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ: Κ. ΜΠΟΥΖΙΩΤΑΣ–Σ. ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ– Ν. ΤΣΙΓΓΙΛΗΣ
ΚΡΗΤΗΣ: Α. ΚΑΤΣΑΓΚΟΛΗΣ– Λ. ΖΑΜΠΕΤΑΚΗ- Ο. ΡΙΝΑΚΑΚΗ
ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ: Α. ΦΑΤΣΕΑ
ΠΕΛΟΠΟΝΗΣΟΥ: Χ. ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ– Α.ΑΔΑΜ– Α. ΔΙΟΝΥΣΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ: Χ. ΤΣΑΔΗΜΑΣ– Ι. ΤΣΑΜΙΤΑ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Τό δέ τήν πόλιν σοι δούναι ουκ εμόν εστίν ούτ’ άλλου των κατοικούντων ἐν ταύτη· ...»

Νομοθεσία σχετικά με παρελάσεις

Παλίνδρομο τρέξιμο (shuttle run)- Τεστ καρδιοαναπνευστικής αντοχής