Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Φυσικής Αγωγής:
Σχετικά με την απώλεια ωρών ΦΑ στο Γυμνάσιο
Σχετικά με την απώλεια ωρών ΦΑ στο Γυμνάσιο
Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Καθηγητών Φυσικής Αγωγής, με αυτή την επιστολή,
κάνει γνωστή την αντίδρασή του για την απώλεια ωρών Φ.Α στο Γυμνάσιο.
Στη χώρα που έμαθε στον κόσμο τη σημασία του αθλητισμού τέτοια φαινόμενα
υποβάθμισης του μαθήματος και των ωφελειών του στη νεολαία μας, μόνο
απογοήτευση μπορούν να προσφέρουν. Σε ένα κόσμο που
χάνει τις αξίες του καθημερινά και ζει μια ζωή με ρυθμούς εξοντωτικούς , δεν μπορεί κανείς να μιλά για απώλεια ούτε μιας ώρας κινητικής και δημιουργικής απασχόλησης. Μέσω του μαθήματος, οι μαθητές βιώνουν το «ευ αγωνίζεσθαι» που αποτελεί βασική αξία για όλους τους τομείς της ζωής ενός νέου ανθρώπου.
Στην κορυφή της σχολικής πυραμίδας βρίσκεται ο μαθητής και οι ενέργειές μας αυτόν έχουν ως στόχο να ωφελήσουν και να προασπίσουν. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η συστηματική άσκηση που στο σχολείο συντελείται μέσω της φυσικής αγωγής, επιφέρει αποτελέσματα, αν επαναλαμβάνεται τουλάχιστον τρεις φορές εβδομαδιαίως. Κατ’ αυτό τον τρόπο θωρακίζει την υγεία του μαθητή, που στην εποχή μας αποτελεί τον πλέον παχύσαρκο μαθητή της Ευρώπης, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, ενώ με έξυπνη διαχείριση συμβάλλει μελλοντικά στη μείωση των νοσοκομειακών δαπανών και ενισχύει τον εκάστοτε κρατικό προϋπολογισμό αποτελώντας έμμεσα, εσωτερική πηγή εσόδων. Η άσκηση είναι η πρόληψη των πάντων, ή αλλιώς, «νους υγιής εν σώματι υγιεί»
Κύριε Υπουργέ,
Ο μαθητής είναι στο επίκεντρο, και ίσως αυτός έπρεπε να αποφασίσει. Αν διενεργούσαμε μια ενδοσχολική δημοσκόπηση και ρωτούσαμε τη μαθητιώσα νεολαία για τη φυσική αγωγή, να είστε σίγουρος πως θα την κατέτασσε σε περίοπτη θέση. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι στις περισσότερες χώρες η επιστήμη μας θεωρείται από τις πλέον εξέχουσες, και κατέχει το πρώτο λόγο στην αρμονική και υγιή ανάπτυξη του ανθρώπου από τα πρώτα έτη της ηλικίας του.
Χαιρετίσαμε την αναβάθμιση του μαθήματος της φυσική αγωγής στα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία και θα επικροτήσουμε δημόσια την επέκτασή της σ’ όλο το φάσμα της Π/θμιας εκπαίδευσης. Εξίσου αναγκαία και σημαντική είναι η εισαγωγή της τρίτης ώρας φυσικής αγωγής στο Λύκειο, κάτι που ήδη έχει συζητηθεί κατά κόρον με τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες.
Με την βεβαιότητα ότι η αναβάθμιση της Φυσικής αγωγής αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης ενός σωστού σχολείου, ότι η αλλαγές στην Παιδεία είναι εθνική ανάγκη και δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε για αλαζονεία ούτε για σύνδρομα ιδιοκτησίας , αιτούμαστε την επαναφορα της 3ης ώρας Φ.Α στην Α΄ και Β΄ τάξη του Γυμνασίου και μια συνάντησης μαζί σας προκειμένου να συζητήσουμε για το μέλλον και τη θέση της Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο που όλοι οραματιζόμαστε.
Για το Δ.Σ
Η προσωρινή διοικούσα επιτροπη
Θεόδωρος Γ. Σιαμάγκας καθ. Φ.Α , MSc
Ελένη Σωτ. Γκλεγκλέ καθ. Φ.Α, ΜA
Δήμητρα Η. Παπαδοπούλου, καθ. Φ.Α
χάνει τις αξίες του καθημερινά και ζει μια ζωή με ρυθμούς εξοντωτικούς , δεν μπορεί κανείς να μιλά για απώλεια ούτε μιας ώρας κινητικής και δημιουργικής απασχόλησης. Μέσω του μαθήματος, οι μαθητές βιώνουν το «ευ αγωνίζεσθαι» που αποτελεί βασική αξία για όλους τους τομείς της ζωής ενός νέου ανθρώπου.
Στην κορυφή της σχολικής πυραμίδας βρίσκεται ο μαθητής και οι ενέργειές μας αυτόν έχουν ως στόχο να ωφελήσουν και να προασπίσουν. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο πως η συστηματική άσκηση που στο σχολείο συντελείται μέσω της φυσικής αγωγής, επιφέρει αποτελέσματα, αν επαναλαμβάνεται τουλάχιστον τρεις φορές εβδομαδιαίως. Κατ’ αυτό τον τρόπο θωρακίζει την υγεία του μαθητή, που στην εποχή μας αποτελεί τον πλέον παχύσαρκο μαθητή της Ευρώπης, σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, ενώ με έξυπνη διαχείριση συμβάλλει μελλοντικά στη μείωση των νοσοκομειακών δαπανών και ενισχύει τον εκάστοτε κρατικό προϋπολογισμό αποτελώντας έμμεσα, εσωτερική πηγή εσόδων. Η άσκηση είναι η πρόληψη των πάντων, ή αλλιώς, «νους υγιής εν σώματι υγιεί»
Κύριε Υπουργέ,
Ο μαθητής είναι στο επίκεντρο, και ίσως αυτός έπρεπε να αποφασίσει. Αν διενεργούσαμε μια ενδοσχολική δημοσκόπηση και ρωτούσαμε τη μαθητιώσα νεολαία για τη φυσική αγωγή, να είστε σίγουρος πως θα την κατέτασσε σε περίοπτη θέση. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο ότι στις περισσότερες χώρες η επιστήμη μας θεωρείται από τις πλέον εξέχουσες, και κατέχει το πρώτο λόγο στην αρμονική και υγιή ανάπτυξη του ανθρώπου από τα πρώτα έτη της ηλικίας του.
Χαιρετίσαμε την αναβάθμιση του μαθήματος της φυσική αγωγής στα 800 ολοήμερα δημοτικά σχολεία και θα επικροτήσουμε δημόσια την επέκτασή της σ’ όλο το φάσμα της Π/θμιας εκπαίδευσης. Εξίσου αναγκαία και σημαντική είναι η εισαγωγή της τρίτης ώρας φυσικής αγωγής στο Λύκειο, κάτι που ήδη έχει συζητηθεί κατά κόρον με τις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες.
Με την βεβαιότητα ότι η αναβάθμιση της Φυσικής αγωγής αποτελεί βασικό πυλώνα ανάπτυξης ενός σωστού σχολείου, ότι η αλλαγές στην Παιδεία είναι εθνική ανάγκη και δεν υπάρχουν περιθώρια ούτε για αλαζονεία ούτε για σύνδρομα ιδιοκτησίας , αιτούμαστε την επαναφορα της 3ης ώρας Φ.Α στην Α΄ και Β΄ τάξη του Γυμνασίου και μια συνάντησης μαζί σας προκειμένου να συζητήσουμε για το μέλλον και τη θέση της Φυσικής Αγωγής στο Σχολείο που όλοι οραματιζόμαστε.
Για το Δ.Σ
Η προσωρινή διοικούσα επιτροπη
Θεόδωρος Γ. Σιαμάγκας καθ. Φ.Α , MSc
Ελένη Σωτ. Γκλεγκλέ καθ. Φ.Α, ΜA
Δήμητρα Η. Παπαδοπούλου, καθ. Φ.Α