25/10/14

Ερωτήσεις στη βουλή σε θέματα Φυσικής Αγωγής

ΙΕ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΣΥΝΟΔΟΣ Β΄, ΤΜΗΜΑ ΔΙΑΚΟΠΗΣ ε  ΒΟΥΛΗΣ
ΘΕΡΟΣ 2014, ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΜΒ΄

Τρίτη  30 Σεπτεμβρίου 2014

ΘΕΜΑΤΑ Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων:

 Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αύξηση των ωρών της φυσικής αγωγής στα σχολεία σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε ηλικίας,




ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Να μη μειωθούν οι ώρες Φυσικής Αγωγής στα σχολεία αντίθετα να αυξηθούν σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε ηλικίας.


Η λογική με την οποία αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας τις ώρες διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής είναι εμπαιγμός για τους μαθητές, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Συγκεκριμένα, τη φετινή σχολική χρονιά υπάρχει μείωση των ωρών διδασκαλίας κατά μια ώρα (κόπηκε μια ώρα στη β' Γυμνάσιου και στη β' Λυκείου) με την εφαρμογή του Ν.4186/2013 και του Φ.Ε.Κ 2121/Β/2013. Φέτος, μέχρι στιγμής, έχει προστεθεί μια ώρα στην γ' Λυκείου, με βάση τις δηλώσεις του Υπουργού.


Αναλυτικά από το σχολικό έτος 2014-2015 οι ώρες γυμναστικής διαμορφώνονται: Δύο ώρες ανά βδομάδα στις τάξεις α', β', γ' Γυμνασίου, δύο ώρες την εβδομάδα στην Α' Λυκείου μια ώρα την εβδομάδα β' Λυκείου και δυο ώρες στη γ' Λυκείου.


Σημειώνεται ότι δεν υπάρχει ώρα για το μάθημα της σωματικής αγωγής στην Γ' τάξη των επαγγελματικών Λυκείων. Στο Δημοτικό, ενώ θα έπρεπε οι ώρες να είναι αυξημένες θα παραμείνουν στις δύο την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις και τέσσερις στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (ΕΑΕΠ).

Η Φυσική Αγωγή είναι παιδαγωγική διαδικασία που αποσκοπεί στη βελτίωση της υγείας, στην αρμονική ανάπτυξη των φυσιολογικών συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού. Δεν αντιμετωπίζεται με μπαλώματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα, ούτε με αντικατάσταση του γυμναστή από το δάσκαλο. Χρειάζεται ολοκληρωμένο σχεδιασμό που να διασφαλίζει υποδομές και επιστημονικό δυναμικό, ώστε να οργανωθεί με συστηματικό τρόπο η Φυσική Αγωγή στο σχολείο.


Η εξέλιξη αυτή έρχεται την ώρα που στη χώρα μας η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του σχολείου είναι κινητικά αδρανείς και το ποσοστό τόσο των υπέρβαρων όσο και των παχύσαρκων παιδιών έχει αυξηθεί ορμητικά τα τελευταία χρόνια φέρνοντας τη χώρα μας στις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη. Οι επιπτώσεις στην υγεία θα είναι άμεσες από τις μικρές ηλικίες. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει πέσει ο μέσος όρος ηλικίας εμφάνισης σοβαρών ασθενειών (καρδιαγγειακά νοσήματα, μυοσκελετικές διαταραχές, ψυχικές παθήσεις), που σε συνδυασμό με την κακή διατροφή εμφανίζονται πολύ νωρίς και επηρεάζουν κυρίως τις παραγωγικές ηλικίες.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση ώστε:

  • Να αυξηθούν οι ώρες Φυσικής Αγωγής στο σχολείο σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε ηλικίας. (Για παράδειγμα όλα τα παιδιά και οι έφηβοι πρέπει να συμμετέχουν 30 λεπτά κάθε μέρα στο σχολείο σε έντονη-μέτρια κινητική δραστηριότητα.)
  • Η αύξηση των ωρών να γίνει παράλληλα τόσο με το διορισμό καθηγητών Φυσικής Αγωγής όσο και με την εξασφάλιση υλικοτεχνικής υποδομής και εξοπλισμού, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.

Ο βουλευτής Γιάννης Γκιόκας
Ερώτηση στη Βουλή (.pdf):
"
Να μη μειωθούν οι ώρες Φυσικής Αγωγής στα σχολεία αντίθετα να αυξηθούν σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε ηλικίας." (.jpg)


Εισερχόμεθα στην έκτη με αριθμό 102/25-9-2014 επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Αττικής του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Ιωάννη Γκιόκα προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, σχετικά με την αύξηση των ωρών της Φυσικής Αγωγής στα σχολεία σύμφωνα με τις ανάγκες κάθε ηλικίας.


Στην ερώτηση του κυρίου συναδέλφου θα απαντήσει ο Υφυπουργός κ. Δερμεντζόπουλος.




Κύριε Γκιόκα, έχετε τον λόγο για δύο λεπτά για να αναπτύξετε την επίκαιρη ερώτηση.



ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.


giokas
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ, βουλευτής ΚΚΕ
Κύριε Υπουργέ, η ερώτησή μας αφορά ένα σοβαρό κατά τη γνώμη μας ζήτημα που έχει να κάνει με τη σταδιακή, τα τελευταία χρόνια, μείωση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Και φέτος, όπως και τα προηγούμενα χρόνια, υπήρξε μείωση κατά μία ώρα στη Β΄ γυμνασίου και στη Β΄ λυκείου.
Αναλυτικά, από το τρέχον σχολικό έτος 2014-2015 οι ώρες της Φυσικής Αγωγής διαμορφώνονται ως εξής: δύο ώρες ανά εβδομάδα στην Α΄, Β΄ και Γ΄ γυμνασίου, δύο ώρες την εβδομάδα στην Α΄ λυκείου, μία ώρα την εβδομάδα στην Β΄ λυκείου και δύο ώρες στην Γ΄ λυκείου. Δεν υπάρχει ώρα για το μάθημα της σωματικής αγωγής στη Γ’ τάξη των επαγγελματικών λυκείων.
Στο δημοτικό οι ώρες, ενώ θα έπρεπε να είναι αυξημένες, παραμένουν στις δύο ώρες την εβδομάδα σε όλες τις τάξεις και τέσσερις στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία. Δεν υφίσταται Φυσική Αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση, ενώ υπάρχουν προτάσεις και των καθηγητών της Φυσικής Αγωγής, με την αποδοχή και των νηπιαγωγών, για τη λειτουργία πιλοτικού προγράμματος και στα νηπιαγωγεία.
Επίσης, υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, με την απουσία καθηγητών Φυσικής Αγωγής που θα έχουν ειδίκευση στην ειδική αγωγή. Βεβαίως, αντιλαμβάνεστε ότι εκεί έχει πολύ μεγάλη σημασία η συμμετοχή των παιδιών με ειδικές ανάγκες σε μια σειρά από κινητικές δραστηριότητες.
Τα αποτελέσματα αυτής της κατάστασης είναι τραγικά και στην κυριολεξία χτυπούν καμπανάκι. Αυτήν τη στιγμή η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών του σχολείου σε όλες τις βαθμίδες είναι κινητικά αδρανής. Το ποσοστό των υπέρβαρων και παχύσαρκων παιδιών έχει αυξηθεί τα τελευταία χρόνια, φέρνοντας την Ελλάδα στις πρώτες χώρες σε επίπεδο Ευρώπης.
Έχει πέσει ο μέσος όρος ηλικίας εμφάνισης σοβαρών ασθενειών, όπως των καρδιαγγειακών νοσημάτων, των μυοσκελετικών διαταραχών, των ψυχικών παθήσεων, που σε συνδυασμό με την κακή διατροφή εμφανίζονται πάρα πολύ νωρίς.
Εμείς θεωρούμε ότι το σύνολο του λαού μας δεν μπορεί να συμβιβαστεί με αυτήν την κατάσταση. Η φυσική αγωγή είναι μια παιδαγωγική διαδικασία που θα έπρεπε να έχει αναβαθμισμένο ρόλο στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού έργου. Αποσκοπεί στη βελτίωση και της σωματικής υγείας και στην ανάπτυξη των φυσιολογικών συστημάτων του ανθρώπινου οργανισμού και βεβαίως στην καλλιέργεια της προσωπικότητας και των αξιών που προάγει η Φυσική Αγωγή και ο αθλητισμός.
Δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με μπαλώματα στο ωρολόγιο πρόγραμμα. Χρειάζεται ολοκληρωμένο σχεδιασμό που να εξασφαλίζει και τις υποδομές και το επιστημονικό δυναμικό στο σχολείο.
Κατόπιν όλων αυτών ρωτάμε την Κυβέρνηση τι μέτρα θα πάρει προκειμένου να αυξηθούν οι ώρες Φυσικής Αγωγής στο σχολείο, σύμφωνα με τις ανάγκες της κάθε ηλικίας. Οι έρευνες και οι μελέτες που έχουν γίνει για αυτό το θέμα μιλούν για τουλάχιστον τριάντα λεπτά κάθε μέρα συμμετοχή των παιδιών σε έντονη ή μέτρια κινητική δραστηριότητα, κάτι το οποίο βεβαίως απέχει από τη σημερινή πραγματικότητα.
Και βέβαια αυτή η αύξηση των ωρών θα μπορούσε να δώσει διέξοδο στους εργαζόμενους και να οδηγήσει σε διορισμό καθηγητών Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Αυτά είναι τα ερωτήματα που θέτουμε στο Υπουργείο Παιδείας, γιατί θεωρούμε ότι είναι σημαντικά και πρέπει να απαντηθούν άμεσα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

Δερμεντζόπουλος: Στην εκπαίδευση δεν έχει ισχύσει ούτε το 1 προς 10
  Αλεξάνδρος Δερμεντζόπουλος,
 βουλευτής Ν.Δ,

 Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων
Κύριε συνάδελφε, εν πολλοίς σε όλα όσα αναφέρατε για το ρόλο της Φυσικής Αγωγής στη διάπλαση του χαρακτήρα των παιδιών, στην αναγκαιότητα της ύπαρξης πολλών ωρών Φυσικής Αγωγής, μας βρίσκετε απόλυτα σύμφωνους. Σε αυτό που δεν μας βρίσκετε σύμφωνους είναι στο χαρακτηρισμό στην ερώτησή σας ότι το Υπουργείο Παιδείας εμπαίζει μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς ως προς το θέμα της Φυσικής Αγωγής.
Θέλω, λοιπόν, να σας πω ότι έχετε απόλυτο δίκιο και είστε απόλυτα ακριβής όταν μιλάτε για τον αριθμό των ωρών διδασκαλίας Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Θα σας πω όμως ότι από τότε που η νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ανέλαβε, θεωρεί και θεώρησε πολύ σημαντικό τον ρόλο της Φυσικής Αγωγής στην εκπαίδευση. Εξ αυτού, λοιπόν, του λόγου, σε πρώτο επίπεδο, αυτό φάνηκε από την αύξηση της μίας ώρας ακόμα που δώσαμε στη Γ΄ λυκείου.
Πέρα από αυτό, μέσα από τις παράλληλες δράσεις του κοινωνικού σχολείου, που το ίδιο το Υπουργείο συντονίζει και προκαλεί, θα σας πω ότι βασικός πυλώνας του κοινωνικού σχολείου είναι η Φυσική Αγωγή. Μέσα, λοιπόν, από το κοινωνικό σχολείο αναπτύσσονται άξονες και δράσεις σχετικές με την άθληση, τη διατροφή και τον ολυμπισμό.
Θα σας θυμίσω ακόμη ότι συνεχίζεται σε νέα πια μορφή το πρόγραμμα «ΑΓΩΝΕΣ ΑΘΛΟΠΑΙΔΕΙΑΣ» στα δημοτικά, τα γυμνάσια και τα λύκεια, με αναβάθμιση των μαθητών σε πανελλήνια, ευρωπαϊκά και παγκόσμια σχολικά πρωταθλήματα.
Ακόμη, το Υπουργείο Παιδείας συνεργάζεται άμεσα με φορείς και οργανισμούς, όπως είναι η Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και η Εθνική Ολυμπιακή Ακαδημία, σε προγράμματα μιας ευρύτερης αθλητικής παιδείας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υφυπουργού)
Ακόμη, το Υπουργείο Παιδείας παρέχει άδειες εισόδου στα σχολεία σε ομοσπονδίες και εξειδικευμένους καθηγητές σωματικής αγωγής, με σκοπό την ανάπτυξη και προώθηση όλων των αθλημάτων. Φέτος, εφαρμόζουμε το καινοτόμο πρόγραμμα «KidsAthletics» που επεκτείνεται σε πανελλαδικό επίπεδο.
Ακόμη, για να σηματοδοτήσουμε αυτήν την αναγκαιότητα, αυτή την προσοχή που εμείς οι ίδιοι δίνουμε, μεθαύριο τη Δευτέρα, την πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτωβρίου, τη θεσμοθετήσαμε ως πανελλήνια ημέρα του σχολικού αθλητισμού.
Πέρα από αυτά, έχουμε μια διεθνή παρουσία, όπου συνδιοργανώνουμε το Υπουργείου Παιδείας κάτω από την έγκριση της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού, κάθε χρόνο, παγκόσμιους σχολικούς αγώνες αθλητικής παιδείας, τους πρώτους παγκόσμιους σχολικούς αγώνες. Συμμετέχουμε ακόμη, σε συνεργασία με όλες τις χώρες σε άλλους διεθνείς αγώνες.
Για το πρόβλημα παχυσαρκίας, στο οποίο αναφερθήκατε –και είναι ένα πραγματικά πολύ σημαντικό ζήτημα στη χώρα μας, που ξεκινά από την παιδική ηλικία- υπάρχει το πρόγραμμα «ΕΥΖΗΝ», το οποίο λειτουργούμε σε συνεργασία με το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο και έχει απτά αποτελέσματα.
Κύριε συνάδελφε, όλες αυτές οι δράσεις είναι με τη συμμετοχή των μαθητών. Σε αυτές τις δράσεις κάθε χρόνο συμμετέχουν πάνω από εκατόν εβδομήντα χιλιάδες μαθητές και μαθήτριες, όπως επίσης συμμετέχουν τρεις χιλιάδες αθλητές ΑΜΕΑ σε αθλητικές δραστηριότητες που έχουν ενταχθεί κι αυτές στο τακτικό πλαίσιο του σχολικού αθλητισμού.
Τι θέλω να πω με αυτά; Θέλω να πω ότι δεν γίνονται όλα αυτά –τα πιο πολλά- μέσα στις ώρες της Φυσικής Αγωγής. Οι ώρες της Φυσικής Αγωγής πραγματικά περιορίζονται σε αυτές που αναφέρατε στην ερώτησή σας.
Θα σας κάνω όμως μία άλλη ερώτηση. Τι πρέπει να αφαιρέσουμε εμείς από το τριανταπεντάωρο των μαθητών, για να αυξήσουμε τις ώρες της γυμναστικής που κι εμείς το επιζητούμε; Κάντε μας μία ολοκληρωμένη πρόταση. Κάντε μας μία πρόταση στην οποία να μην χαρακτηρίζονται «μπαλώματα» αυτά τα οποία εμείς κάνουμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ. Τα υπόλοιπα στη δευτερολογία σας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κι ελάτε να βρούμε μαζί τις ώρες που θα αφαιρέσουμε, από τι θα τις αφαιρέσουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αυξήσουμε τις ώρες γυμναστικής.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε. Τα υπόλοιπα στη δευτερολογία σας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Τα υπόλοιπα στη δευτερολογία μου, κύριε Πρόεδρε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Μάλιστα.
Κύριε συνάδελφε, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Κύριε Υπουργέ, νομίζω ότι όταν από τη μία συμφωνείτε –και καλώς συμφωνείτε- στις διαπιστώσεις μας για τον ρόλο της Φυσικής Αγωγής στην ανάπτυξη και υγεία του νέου ανθρώπου και συνολικά του πληθυσμού –δεν αφορά μόνο τους νέους ανθρώπους, αλλά συνολικά τον πληθυσμό- και από την άλλη, μειώνετε τις ώρες διδασκαλίας στο σχολείο, που κατά τη γνώμη μας είναι το πιο σημαντικό, καθώς από εκεί ξεκινά κι εκεί θεμελιώνεται η σχέση του νέου ανθρώπου με την άσκηση και τη Φυσική Αγωγή, αν αυτό δεν λέγεται εμπαιγμός, πείτε μας εσείς πώς λέγεται. Πάντως, αυτό είναι στην ουσία του.
Εδώ όμως υπάρχει ένα μεθοδολογικό πρόβλημα, όσον αφορά την προσέγγιση του Υπουργείου και δεν αναφέρομαι στενά στη σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, αλλά αναφέρομαι διαχρονικά στον τρόπο και τη μεθοδολογία, με την οποίαν αντιμετωπίζει το Υπουργείο Παιδείας το θέμα της Φυσικής Αγωγής και του αθλητισμού.
Καλές είναι οι παράλληλες δράσεις. Καλά είναι τα kidsathletics. Εμείς δεν λέμε όχι, ούτε έχουμε διαφορετική γνώμη.
Όμως, κύριε Υπουργέ, το πιο βασικό, αυτό το οποίο χρειάζεται να γίνει για να αποκτήσει ενεργό στάση ο νέος άνθρωπος, το παιδί από την πιο μικρή ηλικία, να κάνει τρόπο ζωής με συστηματικό τρόπο τη σχέση του με τη Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό, είναι η λειτουργία του σχολείου, δεν είναι οι ανταγωνιστικές δραστηριότητες και τα σχολικά πρωταθλήματα. Βεβαίως, και αυτά χρειάζεται να γίνουν. Δεν λέμε όχι. Το πιο βασικό, όμως, είναι μέσα στο σχολείο τι πρόγραμμα, τι σύστημα, τι μεθοδολογία υπάρχει. Αυτό είναι που δεν γίνεται όλα αυτά τα χρόνια από τη μεριά του Υπουργείου Παιδείας. Και κατά τη γνώμη μας, δεν είναι θέμα ούτε αδυναμίας, ούτε ανικανότητας, ούτε έλλειψης σχεδιασμού. Είναι συνειδητή πολιτική επιλογή, που αφ’ ενός έχει να κάνει με τις αλλαγές που έχουν γίνει στο σχολείο όλα τα προηγούμενα χρόνια, ότι δηλαδή το σχολείο χάνει και αυτόν το ρόλο που είχε στη διαμόρφωση προσωπικότητας, στο να δίνει ουσιαστικές γνώσεις και εξαντλεί το ρόλο του σε ορισμένες αποσπασματικές γνώσεις, δεξιότητες επί της ουσίας -φυσικά σε ένα τέτοιο σχολείο η Φυσική Αγωγή περιττεύει ή περιθωριοποιείται- και από την άλλη μεριά έχει να κάνει με μια διαδικασία εμπορευματοποίησης μιας σειράς αναγκών, μεταξύ των οποίων είναι και η Φυσική Αγωγή και ο αθλητισμός.
Έχουμε φτάσει, λοιπόν, σήμερα στο σημείο μια οικογένεια να θεωρεί πολυτέλεια το να πληρώνει, με βάση τη συνολικότερη οικονομική κατάσταση, για να στείλει το παιδί της σε ένα άθλημα, για να του δώσει αυτό που δεν μπορεί να του δώσει το σχολείο. Αυτή είναι λοιπόν η σημερινή κατάσταση.
Επομένως, δεν είναι θέμα αδυναμίας ή δεν είναι θέμα –αν θέλετε- των παράλληλων δράσεων που καλώς -λέμε εμείς- και πρέπει να γίνουν. Είναι θέμα της συστηματοποίησης και της μεθοδολογίας που υπάρχει και πρέπει να ξεκινάει μέσα από το σχολείο.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Μπορούν να βρεθούν ώρες. Υπάρχουν μαθήματα, στο πλαίσιο της ευέλικτης ζώνης, που επί της ουσίας αυτό που μαθαίνουν είναι η υποταγή του μαθητή στον αυριανό εργοδότη και όχι απλά είναι άχρηστα στο σημερινό σχολείο, αλλά, αν θέλετε, είναι και επικίνδυνα, κατά τη δική μας άποψη. Μπορούν λοιπόν να βρεθούν ώρες για να προστεθούν στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.
Αν δεν αλλάξει αυτή η κατάσταση, τα αποτελέσματα θα είναι ακόμη πιο τραγικά από αυτά που υπάρχουν αυτήν τη στιγμή. Και δεν είναι θέμα μόνο υγείας, αλλά είναι και τα ζητήματα της προσωπικότητας, είναι τα ζητήματα των αξιών που έπρεπε και θα πρέπει να προάγει ο αθλητισμός. Είναι επίσης και τα ζητήματα της βίας.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει επανειλημμένα το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)
Χθες είχαμε ένα ακόμη τραγικό περιστατικό με το θάνατο ενός φιλάθλου. Θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της βίας, αν ήταν διαφορετική η σχέση και η στάση ενός νέου ανθρώπου απέναντι στον αθλητισμό. Αντί αυτός να είναι ενεργός συμμέτοχος είναι σήμερα απλός θεατής, έρμαιο του φανατισμού και των διαφόρων μεγαλοσυμφερόντων που λυμαίνονται το χώρο του αθλητισμού.
Όλα αυτά είναι οι αρνητικές συνέπειες της έλλειψης Φυσικής Αγωγής που πρέπει να ξεκινάει -επαναλαμβάνω- από την εκπαίδευση και από τις πιο μικρές βαθμίδες της εκπαίδευσης. Άρα, κατά τη γνώμη μας, είναι συνειδητή επιλογή…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Μου είχε διαφύγει να πατήσω το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας σας. Μιλάτε παραπάνω από ό,τι γράφει το χρονόμετρο, τουλάχιστον ενάμισι λεπτό. Συντομεύετε παρακαλώ.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Εντάξει. Άρα, είναι συνειδητή πολιτική επιλογή και κυρίως είναι ζήτημα μεθοδολογίας, κύριε Υπουργέ. Είναι ζήτημα μεθοδολογίας.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ορίστε, κύριε Υπουργέ, έχετε τον λόγο για τρία λεπτά.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Επιμένετε στη λέξη «εμπαιγμός». Εγώ επιμένω στη λέξη «προσπάθεια» που γίνεται.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Βάλτε εσείς άλλη λέξη.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Θα σας ρωτήσω κάτι, απαντώντας στην ερώτησή σας με ερώτηση: Πού τις είδατε τις ώρες, κύριε συνάδελφε, που μπορούμε να προσθέσουμε; Ποιες ώρες θεωρείτε εσείς περιττές σε ένα ήδη φορτωμένο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των μαθητών;
Σας καλώ να δώσετε ολοκληρωμένη πρόταση στο πρόγραμμα σπουδών όλων των τάξεων.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Βεβαίως.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Κι αν νομίζετε εσείς ότι δεν επαρκεί η προσπάθεια που κάνουμε όλο αυτό το διάστημα για να αναπτύξουμε τη Φυσική Αγωγή, με τις παράλληλες δράσεις, με όλα αυτά που κάνουμε, με την αύξηση των ωρών που εμείς δώσαμε τελευταία, δεν μπορώ να καταλάβω πώς αντιλαμβάνεστε εσείς ότι μπορεί ένα παιδί να ασχοληθεί με όλα αυτά που του ζητάμε και με επαρκή τρόπο. Για αυτό αναπτύσσουμε τις παράλληλες δράσεις.
Όσον αφορά την «εμπορευματοποίηση» της Φυσικής Αγωγής, δεν ξέρω αυτό τι σημαίνει και δεν ξέρω πώς το αντιλαμβάνεστε.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Πείτε μας πόσα θα πληρώσουν τα παιδιά στα σωματεία!
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Ειλικρινά πολλές φορές από την πτέρυγά σας έχω ακούσει να μιλάτε για εμπορευματοποίηση της παιδείας. Όμως, για τη Φυσική Αγωγή είναι η πρώτη φορά και καταγράφεται.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Από πού κατεβήκατε; Από το διάστημα;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Είπατε και πριν πως θεωρείτε ότι εμείς λειτουργούμε ερήμην των γυμναστών, των καθηγητών Φυσικής Αγωγής. Κάνετε λάθος. Έχουμε καθημερινή επικοινωνία. Μάλιστα, μόλις σήμερα είδα το σύνολο των σχολικών συμβούλων της Φυσικής Αγωγής και βρεθήκαμε σύμφωνοι σε πάρα πολλά σημεία. Δεν ξέρω ποιοι σας πληροφορούν. Όμως, πραγματικά θεωρούν ότι αυτό που γίνεται φέτος, αυτήν τη χρονιά, στον τομέα της Φυσικής Αγωγής δεν έχει ξανασυμβεί στα χρονικά της παιδείας.
Μιλήσατε για την προσχολική εκπαίδευση. Έχετε την εντύπωση εσείς ότι δεν απασχόλησε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας το πώς θα μπει στο νηπιαγωγείο; Αλλά εσείς θεωρείτε πάρα πολύ εύκολο το να βάλεις τη Φυσική Αγωγή σε ένα παιδί κάτω των έξι ετών χωρίς σχεδιασμό και χωρίς τίποτα;
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Είπα «πιλοτικά».
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΡΜΕΝΤΖΟΠΟΥΛΟΣ (Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων): Όλα τα συζητάμε, όλα τα βλέπουμε και τα κάνουμε σε συνεργασία με το σώμα των καθηγητών της Φυσικής Αγωγής. Δεν κάνουμε τίποτα βεβιασμένα και τίποτα με «μπαλώματα» και απρογραμμάτιστα, όπως επικαλείστε.
Όμως, κύριε συνάδελφε, θα επιμείνω και εγώ για άλλη μια φορά στο να μας καταθέσετε μία ολοκληρωμένη πρόταση για το συνολικό πρόγραμμα, προκειμένου να το συζητήσουμε. Είμαι βέβαιος, λοιπόν, ότι όταν θα προσπαθήσετε να κάνετε το συνολικό πρόγραμμα, θα βρεθείτε σε πολύ πιο δύσκολη θέση από αυτή που είμαστε εμείς σήμερα που το υλοποιούμε.
Σας ευχαριστώ. 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Χρήστος Μαρκογιαννάκης): Ευχαριστούμε, κύριε Υπουργέ. 




--------------------------Ο Ο Ο-------------------------------


   
Σχετικές σελίδες από προηγούμενες δημοσιεύσεις:




19-3-2014





«ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: "Να μη μειωθούν αλλά αντίθετα να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης"
.
Η προοδευτική υποβάθμιση και συρρίκνωση του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο σχολικό πρόγραμμα δημιουργεί ανησυχίες ως προς τη γενικότερη υποβάθμιση της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) και του Αθλητισμού σε όλη την επικράτεια.
Πέραν της μείωσης μίας (1) ώρας από το τρέχον σχολικό έτος με την εφαρμογή του Ν. 4186/2013 και του ΦΕΚ 2121/Β/2013, οι ώρες διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής θα μειωθούν περαιτέρω στη Β’ Γυμνασίου και στη Β’ Λυκείου κατά μία (1), από το σχολικό έτος 2014-2015. Η εξέλιξη αυτή θα επιδεινώσει ακόμα περισσότερο την ήδη άσχημη κατάσταση στα σχολεία.
Η εκπαιδευτική και αναπτυξιακή διάσταση της ΦΑ αποτελούν απαραίτητα στοιχεία στην ουσιαστική πρόοδο της υγείας των παιδιών και γενικότερα του λαού μας.
Δεδομένου ότι η Φυσική Αγωγή και ο Αθλητισμός αποτελεί ένα ουσιώδες στοιχείο αγωγής για όλη μας τη ζωή μέσα στο Εκπαιδευτικό Σύστημα, θεωρούμε απαραίτητη την ενίσχυση του μαθήματος στο σχολείο.
Σύμφωνα με πλήθος μελετών διαφαίνεται πόσο σημαντική είναι η άσκηση για την υγεία και ειδικότερα για τους νέους, λαμβάνοντας υπόψη το σύγχρονο τρόπο ζωής που ευνοεί την ανάπτυξη της παχυσαρκίας, καρδιακών νοσημάτων, διαβήτη κλπ. Οι τελευταίες μελέτες δείχνουν ότι οι νέοι και οι νέες πλήττονται από την παχυσαρκία όλο και περισσότερο υποθηκεύοντας έτσι τη μελλοντική τους υγεία. 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός τι μέτρα θα πάρει ώστε να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής σύμφωνα με τις επιστημονικές μελέτες σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης».

 Ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ:

Θανάσης Παφίλης,

Γιάννης Γκιόκας και

Θεοδόσης Κωνσταντινίδης


-------------------------------------------------------------------------------



24-2-2014

Στελέχη του παλιότερου υπουργείου Παιδείας που ήταν ενιαίο με το Πολιτισμού και Αθλητισμού ουσιαστικά προώθησαν συμφέροντα ιδιωτικών εταιρειών τα οποία με πρόσχημα τη δημιουργία πρωταθλημάτων κλπ, διαφήμιζαν προϊόντα τα οποία είναι επιβλαβή για την υγεία.

Την καταγγελία αυτή έκανε στη Βουλή ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γιάννης Αμανατίδης  και σημειίωσε: «Δεν μπορούμε να παραδώσουμε τον αθλητισμό και τη φυσική αγωγή να γίνονται «εργαλεία» προώθησης εταιρικών ιδιωτικών συμφερόντων μέσα στα σχολεία, με τις ευλογίες μάλιστα των παραγόντων του εκάστοτε Υπουργείου. Θεωρούμε ότι αυτό πρέπει να σταματήσει».

Ο κ. Αμανατίδης τόνισε επίσης ότι: 

Α.Η χώρα μας αφιερώνει τις λιγότερες ώρες φυσικής αγωγής και άσκησης στο πρόγραμμα της μέσης εκπαίδευσης σ’ ολόκληρη την Ευρώπη. Ιδιαίτερα σ’ ό,τι αφορά το ωρολόγιο πρόγραμμα του λυκείου μία μέρα πριν ξεκινήσει το σχολικό έτος, με το νόμο που ψηφίστηκε το μάθημα της φυσικής αγωγής καταλαμβάνει από 1% έως 5% στο συνολικό πρόγραμμα διδασκαλίας. Αυτό είναι αρνητικό ρεκόρ σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης και ιστορικό χαμηλό στην ελληνική εκπαίδευση.
Β. Την ίδια στιγμή –γνωρίζετε τα στοιχεία, κύριε Υπουργέ- η χώρα μας παρουσιάζει τους υψηλότερους δείκτες παιδικής παχυσαρκίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ τα Ελληνόπουλα ξεκινούν το κάπνισμα πολύ πιο νωρίς και σε πολύ μεγαλύτερο ποσοστό από τα παιδιά των άλλων κρατών-μελών.
Γ. Έστω όμως και αυτές οι ελάχιστες ώρες φυσικής αγωγής, πώς γίνονται στο δημόσιο σχολείο; Διεξάγονται απρόσκοπτα και χωρίς προβλήματα; Κύριε Υπουργέ, ξέρετε ότι τα περισσότερα σχολεία δεν διαθέτουν τους κατάλληλους χώρους άσκησης, ενώ είναι τέτοιες οι περικοπές –άσχετα από το εάν το κονδύλι έχει πάει στους δήμους- και είναι τόσο μικρά τα κονδύλια που θα δοθούν από τα σχολεία για αθλητικό υλικό που ουσιαστικά τα σχολεία ζητιανεύουν για να υπάρχει αυτό το υλικό.
Δ. Η κατάσταση είναι χειρότερη στα αθλητικά σχολεία τα οποία η Κυβέρνηση τα διαλύει, τα απαξιώνει, τα πηγαίνει σε λουκέτο, ενώ έβαλε διάταξη για τη δημιουργία αθλητικών ακαδημιών από ιδιώτες που θα μπορούν να διεξαγάγουν αθλητικές έρευνες με μαθητές-αθλητές, αλλά είναι άγνωστο με ποιους όρους θα διεξαχθούν αυτές και με ποιους σκοπούς. Βέβαια, τα ιδιωτικά συμφέροντα έχουν διεισδύσει σ’ όλα τα σχολεία.
 Ε. Στον αντίποδα αυτών των πολιτικών, προτείνουμε την ουσιαστική αναβάθμιση της φυσικής αγωγής στο δημόσιο σχολείο μέσα από μία συγκεκριμένη δέσμη μέτρων.
Ζ.Μια αριστερή διακυβέρνηση για την εκπαίδευση και για τον αθλητισμό θα έχει ένα πρόγραμμα που περιλαμβάνει μια σειρά παρεμβάσεων για τον εκσυγχρονισμό των προγραμμάτων φυσικής αγωγής και για τη βελτίωση της φυσικής και κινητικής κατάστασης των νέων.
Η.Επανεντάσσουμε τη φυσική αγωγή στο πρόγραμμα του σχολείου σε αντιστοιχία με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Συνδέουμε το δημόσιο σχολείο με τις δημόσιες και δημοτικές αθλητικές υποδομές και αναβαθμίζουμε τις σχολικές αθλητικές υποδομές. Συνδυάζουμε τη φυσική αγωγή με άλλες εναλλακτικές μορφές εκπαίδευσης, αναδιοργανώνουμε και ανασυντάσσουμε το μαζικό αθλητισμό και τους μαθητικούς αγώνες σε υγιή βάση, ενώ θεσπίζουμε τον προληπτικό έλεγχο της υγείας των μαθητών και την καθολική ιατροφαρμακευτική τους κάλυψη.
Θ. Οπως όλα τα κοινωνικά αγαθά, η υγεία, η παιδεία και ο αθλητισμός -γιατί θεωρώ ότι είναι και κοινωνικό αγαθό και κοινωνικό δικαίωμα- έχουν μπει στο «κρεβάτι του Προκρούστη» των περικοπών, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει και η ψυχική και η σωματική υγεία των νέων παιδιών, αλλά και όλων των Ελλήνων πολιτών. Διότι η άθληση είναι, βέβαια, κάτι που ξεκινάει από την προσχολική ηλικία και φτάνει μέχρι το τέλος της ζωής.
Ι.Μια ανατροπή αυτής της πολιτικής θα επιφέρει σημαντικές αλλαγές και στον τομέα αυτό. Δεν μπορεί η Κυβέρνηση να επαίρεται και να υπερηφανεύεται ότι κόβει από την παιδεία και από όλες τις δραστηριότητες εκατομμύρια ευρώ. Πού πηγαίνουν αυτά; Πηγαίνουν σε ένα βαθύ βαρέλι χωρίς πάτο. 

 Πηγή: esos.gr 

--------------------------------------------------------------------------------------------

 7-1-2008

Ερώτηση του Βουλευτή κ. Βασ. Κεγκέρογλου σχετικά με το «ρόλο του αθλητισμού στην εκπαίδευση» (ψήφισμα Ευρωκοινοβουλίου)
και
 Απάντηση του  ΥπΕΠΘ στην ερώτηση

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Αριθ. Πρωτ. ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ:   3829
Ημερομηνία καταθέσεως:    07/01/2008



ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ

Βουλευτής Ηρακλείου – ΠAΣΟΚ

ΕΡΩΤΗΣΗ

ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ: Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων

κ. Ε. Στυλιανίδη

ΘΕΜΑΟ ρόλος του αθλητισμού στην εκπαίδευση.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με ψήφισμα του την 13 Νοεμβρίου 2007 καλεί όλα τα κράτη-μέλη να διασφαλίσουν την διδασκαλία της φυσικής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες, συμπεριλαμβανομένης της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, από ειδικευμένους καθηγητές φυσικής αγωγής.

Στο σκεπτικό της απόφασης λαμβάνονται υπόψη ότι η φυσική αγωγή είναι το μόνο σχολικό μάθημα που στόχο έχει να προετοιμάσει τα παιδιά για ένα υγιή τρόπο ζωής, το υπερβολικό βάρος που προκαλείται από την καθιστική ζωή και την ακατάλληλη δίαιτα και το άγχος των παιδιών που επιφέρει το διάβασμα και η διάκριση στα μαθήματα.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο καλεί τα κράτη-μέλη να δώσουν μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη της υγείας στο πλαίσιο των σχολικών προγραμμάτων διδασκαλίας, προωθώντας μια σημαντική δραστηριότητα, ώστε τα παιδιά να μπορούν να ξεκινήσουν τη σωματική άθληση σε όσο το δυνατόν μικρότερη ηλικία προς όφελος της ανάπτυξης της υγείας τους.

Επειδή η τακτική άσκηση των παιδιών από μικρή ηλικία συμβάλλει στην ανάπτυξη υγειών οργανισμών, βοηθάει στην ομαλή ψυχοσύνθεση των χαρακτήρων αλλά συμβάλλει σημαντικά και στη μείωση των δαπανών για υγειονομική περίθαλψη

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου το Υπουργείο να εφαρμόσει σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης στη χώρα μας, το με αριθμό 2007/2086 (ΙΝΙ) ψήφισμα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σχετικά με το ρόλο του αθλητισμού στην παιδεία;

Ο ερωτών Βουλευτής

(Η ερώτηση σε μορφή WordΕΔΩ)

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Βαθμός Ασφαλείας;
Να διατηρηθεί μέχρι:
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝ. ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚ/ΤΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Ανδρέα Παπανδρέου 37
151 80 ΜΑΡΟΥΣΙ
Μαρούσι, 30-1- 2008
Αρ.Πρωτ.ΒαθμόςΠροτερ.
3099/ΙΗ
Τηλέφωνο: 210 - 34.42.320
FAX: 210-34.42.365
SARA
ΠΡΟΣ: Τη Βουλή των Ελλήνων
Διεύθυνση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου
Τμήμα Ερωτήσεων

ΚΟΙΝ: Βουλευτή κ.
- Βασ. Κεγκέρογλου
 (Δια της Βουλής των Ελλήνων)
ΘΕΜΑ : «Απάντηση στην Ερώτηση με αριθμό 3829/7-1-08»

Απαντώντας στην Ερώτηση με αριθμό 3829/7-1-08, την οποία κατέθεσε ο Βουλευτής κ. Βασ. Κεγκέρογλου σχετικά με το «ρόλο του αθλητισμού στην εκπαίδευση», σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:
Α. Σύμφωνα με την αριθ.12/773/77094/Γ1/28-7-2006 (ΦΕΚ1139/ τ.Β7 2006) Υπουργική Απόφαση με θέμα: «Αναμόρφωση ωρολογίων προγραμμάτων στο Δημοτικό Σχολείο», το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται:
Ι. σε όλες τις τάξεις του Δημοτικού Σχολείου δύο (2) ώρες την εβδομάδα.
II. Στο πρόγραμμα του Ολοήμερου σχολείου:
α. για τις Α' και Β' τάξεις, διδάσκεται τέσσερις ώρες την εβδομάδα και αποτελεί υποχρεωτικό μάθημα και
β. για τις Γ', Δ', Ε' και ΣΤ' τάξεις αποτελεί μάθημα επιλογής και διδάσκεται δύο ώρες (2) την εβδομάδα.
III. Στα Σχολεία που εφαρμόζεται το πρόγραμμα «Καλλιπάτειρα», στις Γ'. Δ'. Ε' και Στ'
τάξεις, μία ώρα της Ευέλικτης Ζώνης διατίθεται για το εν λόγω πρόγραμμα.
Β. Σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γυμνασίου, που καθορίζεται με τη με αριθμ. 54530/Γ2 (ΦΕΚ 771/Τ.Β78-6-05) Υπουργική Απόφαση, το μάθημα της Φυσικής Αγωγής διδάσκεται 3 ώρες εβδομαδιαίως στην Α' Γυμνασίου, 3 ώρες στη Β' Γυμνασίου και 2 ώρες στη Γ' Γυμνασίου.

Σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Γενικού Λυκείου, που καθορίζεται με τη με αριθ. 63447/Γ2 (ΦΕΚ 921/τ Β75-7-05) Υπουργική Απόφαση, το συγκεκριμένο μάθημα διδάσκεται:
• στην Α' Τάξη 2 ώρες εβδομαδιαίως στο πρώτο τετράμηνο και 1 ώρα στο δεύτερο τετράμηνο
• στη Β' Τάξη 2 ώρες την εβδομάδα καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους
• στη Γ' Τάξη 1 ώρα εβδομαδιαίως καθ' όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Γ. Το ΥΠΕΠΘ, μέσω της αρμόδιας Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής, καταγράφει, αξιολογεί και προγραμματίζει ύστερα από συνεργασία με το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, τα Γραφεία Φυσικής Αγωγής των Νομαρχιών, τις Ομοσπονδίες, τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού και άλλα Υπουργεία, θέματα 
σχετικά με την επίτευξη της καλύτερης δυνατής λειτουργίας της Φυσικής Ανωγής.

Ήδη μελετάται η θεσμοθέτηση επιπλέον ωρών γυμναστικής στα σχολεία, καθώς και η εισαγωγή της στην προσχολική ηλικία. [???]



Όπως επιστημονικά τεκμηριώνεται, η τακτική σωματική άσκηση βελτιώνει την ψυχική και σωματική υγεία, συμβάλει θετικά στη μαθησιακή διαδικασία και είναι ο σημαντικότερος παράγοντας στην αναχαίτιση της παιδικής παχυσαρκίας και στην αποβολή ανθυγιεινών συνηθειών από το σημερινό τρόπο ζωής.

Επιπλέον, η Φυσική Αγωγή στα σχολεία, με την παιδαγωγική της σημασία, διαδραματίζει ενεργό ρόλο στην καταπολέμηση διακρίσεων ρατσισμού, ξενοφοβίας και βίας.
Στα καινούργια βιβλία για το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, που εκδόθηκαν για πρώτη φορά και αφορούν τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, υπάρχουν κεφάλαια που αναφέρονται στη σύνδεση της άσκησης με την υγεία και στη δια βίου άσκηση, δίνοντας έμφαση σε ένα μοντέλο «αθλητικής αγωγής με πρωταρχικό σκοιιό να αναπτύξει στους μαθητές την κουλτούρα της συμμετοχής σε αθλήματα». Σε αυτό το μοντέλο οι μαθητές μαθαίνουν να συμμετέχουν σε αθλήματα, αλλά και να συντονίζουν και να διευθύνουν τις αθλητικές τους εμπειρίες. Παράλληλα, στα βιβλία των εκπαιδευτικών -ιδιαίτερα στο βιβλίο «Φυσική Αγωγή Α' Γυμνασίου» - παρουσιάζονται σχετικά πλάνα μαθημάτων συμμετοχής σε αθλήματα, έτσι ώστε οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής να μπορούν να προεκτείνουν την εφαρμογή τους. Ενισχυτικά, πραγματοποιήθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια επιμορφώσεις των καθηγητών Φυσικής Αγωγής πάνω στα νέα εκπαιδευτικά πακέτα που για πρώτη φορά εντάχθηκαν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Έτσι το μάθημα της Φυσικής Αγωγής, αποκτώντας τα δικά του βιβλία (σύνολο δέκα), αναβαθμίζεται και ισχυροποιείται συμβάλλοντας και στον εξορθολογισμό τού συστήματος Φυσικής Αγωγής στα σχολεία.

Η Ελλάδα καθίσταται πλέον από τις ελάχιστες χώρες που έχουν, τόσο για εκπαιδευτικούς όσο και για μαθητές, βιβλίο για το μάθημα της Φυσικής Ανωγής.
Στο θέμα του αθλητικού υλικού και εγκαταστάσεων υπάρχει συνεργασία με τον Ο.Σ.Κ, σύμφωνα με τις ανάγκες των σχολείων της χώρας.
Αναγνωρίζοντας το ζωτικό κοινωνικό ρόλο που διαδραματίζουν οι αθλητικοί σύλλογοι στις τοπικές κοινότητες, η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΕΠΘ επιλέγει για τα Τμήματα Αθλητικής Διευκόλυνσης Τ.Α.Δ/Ε Τ.Α.Δ μαθητές και καθηγητές Φυσικής Αγωγής με συγκεκριμένες Υπουργικές Αποφάσεις και δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας (1104 αναπληρωτές και 99 μόνιμοι καθηγητές Φυσικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2007-08). Ήδη ισχύει η αριθ.891/2000/Γ4 Υπουργική Απόφαση για την λειτουργία των Τ.Α.Δ/Ε.Τ.Α.Δ και η αριθ.36682/Γ4/2000 Υπουργική Απόφαση για την επιλογή καθηγητών Φυσικής Αγωγής που διδάσκουν στα εν λόγω σχολεία,

Επιπλέον, οι σχολικές αθλητικές δραστηριότητες διέπονται από την αριθ. 112843/Γ4/14-10-05 Υπουργική Απόφαση (Φ.Ε.Κ 1497/τ.Β'/1-11-05), η οποία τροποποιείται ανάλογα με τις προτάσεις των ομοσπονδιών. Η κατάκτηση νίκης στους εν λόγω αγώνες τυγχάνει ευεργετημάτων που απορρέουν από τις διατάξεις του Ν 2725/99 ενω αξιοσημείωτη καί με διακρίσεις - που παρατίθενται στους συνημμένους πίνακες- είναι η συμμετοχή της χώρας μας σε παγκόσμια σχολικά πρωταθλήματα ως μέλους της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (I.S.F).

Δ. Το ΥΠ.Ε.Π.Θ. αξιολογώντας το ρόλο και τη σημασία της διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής έχει ήδη ενσωματώσει το μάθημα της Φυσικής Αγωγής στο εκπαιδευτικό έργο των Τ.Ε.Ι.. Με αυτόν τον τρόπο αναγνωρίζεται και η σπουδαιότητα όσων αποτυπώνονται στο ψήφισμα της 13ης Νοεμβρίου 2007 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο με τίτλο «Ο ρόλος του Αθλητισμού στην Εκπαίδευση» (2007/2086 (ΙΝΙ)) και, ειδικότερα, ότι ο αθλητισμός διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη δια βίου μάθηση και ότι πρέπει να μπορούν να μετέχουν σε αθλητικές δραστηριότητες σπουδαστές όλων των ηλικιών,
Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 18 του Ν. 1404/1983, όπως αυτό αντικαταστάθηκε και ισχύει με το άρθρο 4 του Ν. 2916/2001, ορίζεται ότι: «σε κάθε ΤΕΙ συνιστάται Κέντρο Ξένων Γλωσσών και Φυσικής Αγωγής (Κ.Ξ.Γ.Φ.Α.), το οποίο αποτελεί εκπαιδευτική μονάδα επιπέδου τμήματος Τ.Ε.Ι. και υπάγεται στο Συμβούλιο του Τ.Ε.Ι.»
Επομένως, η προώθηση του αθλητισμού και ως διαδικασία απόκτησης σωματικής και ψυχικής υγείας αποτελεί μέρος του εκπαιδευτικού έργου και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.

Ε. Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι έχουν ζητηθεί σχετικά με το θέμα στοιχεία από τα Πανεπιστήμια, προκειμένου να σας ενημερώσουμε.

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΗΣ

Αναζήτηση Θεμάτων Φυσικής Αγωγής στο διαδίκτυο

      Google Custom Search