7/10/11

ΣΧΟΛΙΚΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ:
Ερωτηματικά για περί υποβάθμισης του ρόλου τους με νέο νόμο

Τετάρτη, 05 Οκτώβριος 2011 23:00

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr

Τρία ερωτηματικά προς την πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας θέτει η Πανελλήνια Ενωση Σχολικών Συμβούλων με αφορμή το ‘’προσχέδιο νόμου” για την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευση. Πρόκειται για τα εξής:


  • Αληθεύει ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι τίθενται δύο βαθμίδες χαμηλότερα από τους Διευθυντές Διεύθυνσης στην εκπαιδευτική ιεραρχία, με αποτέλεσμα την αποδόμηση κάθε έννοιας αξιοκρατίας και την εκ των υστέρων και εκ του πονηρού ανάθεση επιμορφωτικού, παιδαγωγικού και επιστημονικού ρόλου σε στελέχη που επιλέχτηκαν για να ασκήσουν αποκλειστικά διοικητικό έργο;
  • Καταργούνται σημαντικές μορφές στήριξης του έργου των Σχολικών Συμβούλων και κατ’ επέκταση στήριξης του έργου των σχολικών μονάδων και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όπως είναι τα ΠΕΚ,  τα ΚΕΔΔΥ, τα ΕΚΦΕ, τα ΚΕΣΥΠ, οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων κ.ά.;
  • · Εξυπηρετούν παρόμοιες πιθανές «ρυθμίσεις» τη βελτίωση της ποιότητας του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου και τοποθετούν το μαθητή στο κέντρο της σχολικής ζωής;

Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΕΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΘΕΜΑ:  «Σχετικά με το ‘’προσχέδιο νόμου” για την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης:
‘’Πρώτα ο Μαθητής’’ ‘’Πρώτα η Σχολική Μονάδα’’ Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο»
Πρόσφατα είδε το φως της δημοσιότητας ένα «προσχέδιο νόμου» για την Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης.
Το Δ.Σ. της ΠΕΣΣ εκτιμά ότι το «προσχέδιο» αυτό διέρρευσε σκοπίμως από συγκεκριμένους κύκλους και επισημαίνει ότι μέχρι σήμερα δεν υπήρξε επίσημη τοποθέτηση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας επ’ αυτού.
Αντιμέτωποι με τον Αρμαγεδδώνα που καταστρέφει τις ζωές μας και αφαιρεί το δικαίωμα όχι μόνο στο όνειρο αλλά και στον ελάχιστο σχεδιασμό του μέλλοντός μας, θέτουμε, προς το παρόν, μερικά εύλογα ερωτήματα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΠΔΒΜΘ:
Το περιεχόμενο του κείμενου αυτού:
  • Εμπεριέχει τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για τη δομή της Εκπαίδευσης και τον προδιαγραφόμενο ρόλο του Σχολικού Συμβούλου σε αυτήν;
  • Αναβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης με την περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου των Σχολικών Συμβούλων, η οποία επιχειρείται με την κατάργηση των Γραφείων τους και την εκχώρηση της Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης της Εκπαίδευσης σε στελέχη διοίκησης;
Επιπλέον: 
  • Αληθεύει ότι οι Σχολικοί Σύμβουλοι τίθενται δύο βαθμίδες χαμηλότερα από τους Διευθυντές Διεύθυνσης στην εκπαιδευτική ιεραρχία, με αποτέλεσμα την αποδόμηση κάθε έννοιας αξιοκρατίας και την εκ των υστέρων και εκ του πονηρού ανάθεση επιμορφωτικού, παιδαγωγικού και επιστημονικού ρόλου σε στελέχη που επιλέχτηκαν για να ασκήσουν αποκλειστικά διοικητικό έργο;
  • Καταργούνται σημαντικές μορφές στήριξης του έργου των Σχολικών Συμβούλων και κατ’ επέκταση στήριξης του έργου των σχολικών μονάδων και επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών όπως είναι τα ΠΕΚ,  τα ΚΕΔΔΥ, τα ΕΚΦΕ, τα ΚΕΣΥΠ, οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων κ.ά.;
  • · Εξυπηρετούν παρόμοιες πιθανές «ρυθμίσεις» τη βελτίωση της ποιότητας του προσφερόμενου εκπαιδευτικού έργου και τοποθετούν το μαθητή στο κέντρο της σχολικής ζωής;  
Είναι αυτονόητο ότι η απάντηση στα προηγούμενα ερωτήματα θα προδιαγράψει τις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας και θα καθορίσει την περαιτέρω στάση της ΠΕΣΣ και των Σχολικών Συμβούλων σε οποιαδήποτε διοικητική αναδιάρθρωση του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης της Εκπαίδευσης.


Για το Δ.Σ. της Π.Ε.Σ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ

Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ


Σ. Κ. ΚΡΑΣΣΑΣ
ΝΙΚΟΣ ΣΑΛΤΕΡΗΣ

Αναζήτηση Θεμάτων Φυσικής Αγωγής στο διαδίκτυο

      Google Custom Search