Η Φυσική Αγωγή και στην Προσχολική Εκπαίδευση

Η Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπιστεί ως  ένα  βασικό  μέσο  μάθησης  που  χρησιμοποιεί  το  σώμα  και  την  κίνηση  για  να δημιουργήσει  τις  βάσεις  για  τη  μετέπειτα  ανάπτυξη του  μικρού  μαθητή.

Επιστολή προς το υπουργείο Παιδείας με την οποία ζητούν να ενταχθεί συστηματικά στην προσχολική εκπαίδευση η Φυσική Αγωγή και να διδάσκεται από ειδικευμένο εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής, απέστειλε η Πανελλήνια Ενωση Εκπαιδευτικών Λειτουργών Φυσικής Αγωγής. 

Η επιστολή αναφέρει τα εξής:

"Η Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση από εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής. Αναγκαιότητα ή πολυτέλεια;

Η αναπτυξιακή ψυχολογία υπογραμμίζει ότι το νήπιο μαθαίνει να κινείται και, ταυτόχρονα, μαθαίνει μέσα από την κίνηση. Το δεδομένο αυτό ανάγει τη φυσική δραστηριότητα και την κίνηση σε κομβικό σημείο της γνωστικής, ψυχοκινητικής και συναισθηματικής/κοινωνικής ανάπτυξης και καθιστά απαραίτητη τη Φυσική Αγωγή στο πρόγραμμα της Προσχολικής Εκπαίδευσης από εκπαιδευτικό Φυσικής Αγωγής καθώς η παιγνιώδης μορφή των δραστηριοτήτων αποτελεί προϋπόθεση για τον σχεδιασμό ενός αναλυτικού προγράμματος Φυσικής Αγωγής. 

Η Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση πρέπει να αντιμετωπιστεί ως  ένα  βασικό  μέσο  μάθησης  που  χρησιμοποιεί  το  σώμα  και  την  κίνηση  για  να δημιουργήσει  τις  βάσεις  για  τη  μετέπειτα  ανάπτυξη του  μικρού  μαθητή. Συμμετέχοντας συστηματικά (τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα στη σχολική μονάδα), το  παιδί  σε  αναπτυξιακά  κατάλληλα κινητικά περιεχόμενα θα βοηθηθεί ώστε  να αναπτυχθεί  ολόπλευρα,  να βελτιώσει  την υγεία του, να διασκεδάσει, να ενταχθεί στο περιβάλλον του σχολείου και να  κοινωνικοποιηθεί.  

Η συστηματική Φυσική Αγωγή στην Προσχολική Εκπαίδευση καλείται:

  • να θέσει τα θεμέλια για ένα υγιές σώμα και να λειτουργήσει προληπτικά κατά της εμφάνισης της παχυσαρκίας και πολλών χρόνιων παθήσεων, οι οποίες παρουσιάζουν αυξητική τάση στις μικρές ηλικίες (παιδικός και εφηβικός διαβήτης, παιδική υπέρταση, μυοσκελετικά προβλήματα κ.λπ.),
  • να συνεισφέρει καθοριστικά και αποτελεσματικά στη γνωστική, συναισθηματική και ψυχοκινητική ανάπτυξη των νηπίων,
  • να συνεισφέρει στην αισθητηριακή ολοκλήρωση (ακουστική, οπτική και κιναισθητική αντίληψη), στον οπτικοκινητικό συντονισμό (αδρή κινητικότητα- συγκέντρωση προσοχής, λεπτή κινητικότητα-γραφοκινητικές δεξιότητες) με αποτέλεσμα την ομαλή μετάβαση στο δημοτικό σχολείο και στην αισθητή βελτίωση της σχολικής ετοιμότητας,
  • να λειτουργήσει ως κινητική αξιολόγηση, η οποία θα διευκολύνει την εξατομικευμένη διδασκαλία ή θα οδηγεί στην πρώιμη παρέμβαση, όπου κρίνεται απαραίτητο, με στόχο την αποτελεσματικότερη αντιμετώπιση γνωστικών, συναισθηματικών και κινητικών μειονεξιών,
  • να ενισχύσει την ανάπτυξη των  κοινωνικών δεξιοτήτων και να λειτουργήσει ως αφορμή για ένταξη/ενσωμάτωση και αξιοποίηση της διαφορετικότητας,
  • να ενισχύσει την κοινωνική ανάπτυξη και τη συναισθηματική νοημοσύνη των νηπίων,
  • να θέσει τις βάσεις για την δια βίου άσκηση και την εποικοδομητική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου,
  • να εισάγει τα νήπια στον κόσμο του αθλητισμού,  στον «αθλητικό πολιτισμό», να καλλιεργήσει το ευ-αγωνίζεσθαι και να θέσει υγιείς βάσεις για την ανάπτυξη της φιλάθλου ιδιότητας.  

Η ΠΕΝΕΛΦΑ, ως επιστημονική ένωση, τίθεται στη διάθεση του Υπουργείου για οποιαδήποτε συνεργασία με στόχο την υλοποίηση αυτής της πρότασης σε επίπεδο σχεδιασμού περιεχομένου προγραμμάτων σπουδών και επιμορφωτικών προγραμμάτων"


Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

«Τό δέ τήν πόλιν σοι δούναι ουκ εμόν εστίν ούτ’ άλλου των κατοικούντων ἐν ταύτη· ...»

Νομοθεσία σχετικά με παρελάσεις

Παλίνδρομο τρέξιμο (shuttle run)- Τεστ καρδιοαναπνευστικής αντοχής