Ψηφίσματα των ΤΕΦΑΑ Αθηνών και Θεσ/νίκης εναντίον του νομοσχεδίου για τον Αθλητισμό: - "ΟΧΙ σε Πτυχία των ΤΕΦΑΑ χωρίς αξία", - "ΟΧΙ στις αντισυνταγματικές, αντιεπιστημονικές άδικες και καταχρηστικές διατάξεις του νομοσχεδίου", - "ΟΧΙ στη μετατροπή τής Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού από απλή διοικητική υπηρεσία υπουργείου, σε φορέα εκπαίδευσης".
ΨΗΦΙΣΜΑ Γ.Σ. ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ Τ.Ε.Φ.Α.Α του Ε.Κ.Π.Α
H Γ.Σ του Συλλόγου, μετά από πρόσκληση των μελών της, συνήλθε στις 3/12/2018 και συζήτησε το Σχ. Ν. «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού – προπονητές και εκπαιδευτές – ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις» του Υφ. Αθλητισμού. Κατέληξε στις εξής διαπιστώσεις:
1) Το σ.ν. επιχειρεί να θεσμοθετήσει επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού υπό την εποπτεία του Υπ. Πολιτισμού & Αθλητισμού (αρ. 1), με καθαρά εμπορικούς και οικονομικούς όρους και όχι αθλητικούς και επιστημονικούς.
2) Συστήνει επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού η οποία θα απαρτίζεται κυρίως άτομα που η επαγγελματική τους ενασχόληση είναι η δικηγορία και όχι η επιστημονική – αθλητική γνώση και ειδίκευση (αρ. 4).
3) Συστήνει εθνικό μητρώο επαγγελματιών άθλησης και άσκησης, το οποίο ορίζεται από το Υπ. Πολιτισμού και Αθλητισμού (αρ. 29) και όχι από αντίστοιχο επιμελητήριο.
4) Κατηγοριοποιεί το επάγγελμα του προπονητή σε τρία (3) επίπεδα (Α, Β, & Γ) βάσει επαγγελματικών προσόντων, από αυτό του κατόχου Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης (Πτυχίο ΤΕΦΑΑ με ειδίκευση) έως και του τίτλου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (απολυτήριο Λυκείου) !!! (αρ. 31).
5) Δεν διατηρεί απλά, αλλά πλέον νομιμοποιεί το απαράδεκτο καθεστώς μια Ομοσπονδία να καθορίζει την επιμόρφωση των Πτυχιούχων της Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού (αρ. 32,5).
6) Ιδρύει, λειτουργεί και πιστοποιεί προγράμματα σπουδών Ι.Ε.Κ. για την ειδίκευση "Προπονητής Αθλήματος" διαμορφούμενα σε τρία (3) επίπεδα (Γ, Β, Α), όπου για την εισαγωγή στο επίπεδο Γ ο υποψήφιος αρκεί να διαθέτει τίτλο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (απολυτήριο Λυκείου) και ενεργή αγωνιστική δραστηριότητα πέντε (5) έτων (αρ. 33).
7) Εισάγει το επάγγελμα του «εκπαιδευτή» ειδικότητας που μπορεί να ασκηθεί από τον Πτυχιούχο ΤΕΦΑΑ, έως τον πτυχιούχο, διπλωματούχο επαγγελματικής ειδικότητας ή κατάρτισης (άρ. 38).
8) Συνιστά επιτροπή αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων προπονητή-εκπαιδευτή (αρ. 44 και 45) και εισάγει και ανταποδοτικό τέλος για την αναγνώριση.
Τα παραπάνω δείχνουν πως:
· To σ.ν συνειδητά στοχεύει στην υποβάθμιση του Πτυχίου της Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού, δηλ. καθιερώνει Πτυχίο χωρίς αξία.
· Η υποβάθμιση αυτή είναι συνυφασμένη και με την απαξίωση του επαγγέλματος του προπονητή.
· Εξομοιώνει τον Πτυχιούχο Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού με άλλες κατηγορίες κατόχων τίτλων ή πιστοποιητικών διαφόρων «κολεγίων», «προγραμμάτων» και «έμπειρων» με τον Αθλητισμό. Η εξομοίωση αυτή είναι εξωφρενικά επικίνδυνη και ανοίγει «παράθυρο» για μελλοντικές αντίστοιχες «παρεμβάσεις», όπου για παράδειγμα ένα άτομο που απασχολεί συστηματικά τη δικαιοσύνη μπορεί να δικηγορεί, κ.ά.
· Αν και η κυβέρνηση το έχει κάνει κανόνα, η μορφή του επείγοντος με την οποία προωθείται το σ.ν., με σκοπό να προλάβει τις αντιδράσεις, προκαλεί ανεξήγητα τον καθένα μας.
· Αναθέτει την υγεία των ασκούμενων-αθλουμένων, αλλά και ευαίσθητων ειδικών πληθυσμών σε «εκπαιδευτές» με εμπειρία, αλλά χωρίς επιστημονικές γνώσεις.
· Το σ.ν προσθέτει υποψήφιους για το επάγγελμα, χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν τις χιλιάδες των ανέργων πτυχιούχων Φ.Α & Α (ήδη περισσότεροι των 30.000 κατόχων πτυχίων με εν δυνάμει 12.000 μελλοντικούς πτυχιούχους από τα ΤΕΦΑΑ της χώρας).
· Στο σ.ν δεν υφίσταται ο Αθλητισμός στην Εκπαίδευση, με τις υπάρχουσες αναλογίες καθηγητή Φ.Α. ανά μαθητή να δείχνουν το ελάχιστο ενδιαφέρον της Πολιτείας για την άθληση της νέας γενιάς (1 καθηγητής Φ.Α για 130 τουλάχιστον μαθητές γυμνασίου, για περίπου 200 μαθητές λυκείου, και για 160 μαθητές δημοτικού σχολείου !!!).
· Η πρόληψη της υγείας κάθε ατόμου και η βελτίωση αυτής μέσω της Άσκησης αποτελεί «ψιλά» γράμματα για το σ.ν και τις διατάξεις του.
Η διεκδίκηση θα είναι κλιμακούμενη -
ζητάμε:
1) Απόσυρση του σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Αθλητισμού.
2) Πλήρης κατοχύρωση για την άσκηση του επαγγέλματος των Πτυχιούχων Φ.Α. & Α.
3) Καμία εξίσωση των Πτυχίων Φ.Α. & Α. με τίτλους σχολών και εκπαιδευτηρίων κατάρτισης.
4) Χρηματοδότηση της αθλητικής παιδείας και της μαζικής άθλησης.
5) Ενίσχυση της αθλητικής υποδομής και των χώρων άθλησης.
6) Ίδρυση επαγγελματικού επιμελητηρίου άθλησης (Ε.Ε.Α).
Πηγή:
ΨΗΦΙΣΜΑ Γ.Σ. Σ.Δ.Ε.Π. ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΦ. ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ)
-----------------------------------------
ΨΗΦΙΣΜΑ της Κοσμητείας της ΣΕΦΑΑ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Η Κοσμητεία της Σχολής Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του ΑΠΘ αρ. 61/29.11.2018 αντιδρώντας στην ισοπέδωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων των ΣΕΦΑΑ εξέδωσε το παρακάτω ψήφισμα:
ΨΗΦΙΣΜΑ της Κοσμητείας της ΣΕΦΑΑ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Σχετικά με το υπό διαβούλευση «Νομοσχέδιο του Υφυπουργείου Πολιτισμού για τον Αθλητισμό»
Το προτεινόμενο νομοσχέδιο, με το οποίο οι κοσμήτορες των Σχολών διαφώνησαν όταν ενημερώθηκαν απ’ τον υφυπουργό, υπονομεύει τη δημόσια υγεία, τη διαμόρφωση του χαρακτήρα των νέων μας και τη δημόσια πανεπιστημιακή εκπαίδευση με την επίσημη σφραγίδα του κράτους.
Το προωθούμενο νομοσχέδιο του Υφυπουργείου Πολιτισμού για τον Αθλητισμό:
1.Θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη εισάγοντας το επάγγελμα του «Εκπαιδευτή» με σεμιναριακού τύπου κατάρτιση και δυνητικά μοναδικό προσόν εκείνο του απολυτήριου Δημοτικού.
2. Αγνοεί ότι η άσκηση είναι μια έντονη διατάραξη της φυσιολογικής λειτουργίας του οργανισμού η οποία, αν δεν γίνει στοχευμένα στηριγμένη σε αμιγώς επιστημονικές αρχές, αντί να βελτιώσει την υγεία ή την απόδοση, θα προκαλέσει σημαντικά προβλήματα υγείας.
3.Ο «Εκπαιδευτής» σύμφωνα με την πρόταση νόμου θα γυμνάζει, μεταξύ άλλων, παιδιά, εγκύους και ηλικιωμένους, αρκεί να έχει παρακολουθήσει σεμινάριο δήθεν πιστοποιημένου ιδιωτικού φορέα.
4.Θεωρεί ότι η τετραετής φοίτηση σε πιστοποιημένα από το Υπουργείο Παιδείας προγράμματα σπουδών των Ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων από διεθνώς καταξιωμένους επιστήμονες παράγει επαγγελματίες στο χώρο της άσκησης αντίστοιχου επιπέδου με σεμιναριακού τύπου κατάρτιση ολίγων εβδομάδων από οποιονδήποτε, ακόμη και σε ανθρώπους με απολυτήριο Λυκείου ή και Δημοτικού. Στην ουσία εκχωρούνται δικαιώματα πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε ιδιωτικά ΙΕΚ αμφιβόλου ποιότητας.
5.Μετατρέπει τη Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, μια απλή διοικητική υπηρεσία υπουργείου, σε φορέα εκπαίδευσης, πιστοποίησης και κατοχύρωσης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Με άλλα λόγια, οι διοικητικοί υπάλληλοι της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού υποκαθιστούν πανεπιστημιακούς Καθηγητές και Επαγγελματικά Επιμελητήρια. Πιστεύαμε ότι το κομμάτι της εκπαίδευσης και πιστοποίησης ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας το οποίο μόλις πρόσφατα νομοθέτησε τα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης των πανεπιστημίων.
6.Δίνει επαγγελματικά δικαιώματα «Προπονητή» με ειδίκευση σε ένα συγκεκριμένο άθλημα σε πτυχιούχους ιδιωτικών απιστοποίητων Ινστιτούτων και Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης οι οποίοι έχουν περατώσει την Ειδίκευση «Προπονητής Αθλημάτων», παρέχοντας το δικαίωμα να εκπαιδεύουν παιδιά χωρίς να έχουν πιστοποίηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας.
7.Εκχωρεί αρμοδιότητες του κράτους ή επιστημονικών επαγγελματικών συλλόγων (επαγγελματικά δικαιώματα) σε αθλητικές ομοσπονδίες, η αποστολή των οποίων είναι απλώς η Διοργάνωση Αγώνων και όχι η εκπαίδευση, παρά τις αντίθετες οδηγίες της Επιτροπής Αθέμιτου Ανταγωνισμού και του Συνηγόρου του Πολίτη.
8.Δεν προβλέπει νομοθετικό πλαίσιο για την αδειοδότηση των ιδιωτικών χώρων άσκησης έτσι ώστε να διασφαλίζεται η Υγεία.
Επειδή,
1.Κανείς δεν πάει σε εμπειρικό γιατρό, ούτε στέλνει το παιδί του σε σχολείο με εμπειρικούς «δασκάλους», ενώ όλοι απαιτούν εύκολα να διακρίνουν τα προσόντα ανθρώπων που παρέχουν υπηρεσίες, ιδιαίτερα υπηρεσίες υγείας και εκπαίδευσης.
2.Η συμμετοχή του Έλληνα πολίτη σε δραστηριότητες Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού είναι δικαίωμα το οποίο συμβάλλει στην ανάπτυξη της προσωπικότητας του πολίτη (Σύνταγμα του 1975, άρθρο 5, παρ. 1) και κάτω από σωστές προϋποθέσεις καταπολεμά το ρατσισμό, τη βία και τις εξαρτήσεις.
3.Η έλλειψη σωματικής άσκησης έχει αναγνωριστεί ως ο τέταρτος σημαντικότερος παράγοντας κινδύνου πρόωρης θνησιμότητας και ασθενειών στις χώρες υψηλού εισοδήματος ενώ, μόνο στην περιφέρεια της Ευρώπης, ευθύνεται για περισσότερους από 1 εκατομμύριο θανάτους. Πειραματικά δεδομένα συνηγορούν ότι η συστηματική άσκηση αποτελεί θεραπεία για είκοσι έξι διαφορετικές ασθένειες. Η πρόσφατη απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας ως προς τη συνταγογράφηση της άσκησης από τον ΕΟΠΥΥ αποδεικνύει τη σημαντικότητα της άσκησης για την πρόληψη χρόνιων παθήσεων.
4.Tο οικονομικό κόστος της φυσικής αδράνειας στους Έλληνες πολίτες ανέρχεται σε 130-650 εκατομμύρια ευρώ ανά έτος λόγω των δαπανών για ασθενείς με στεφανιαία νόσο, διαβήτη τύπου 2, καρκίνο του εντέρου και του μαστού, καθώς και λόγω του κόστους για την αντιμετώπιση ψυχολογικών ασθενειών που σχετίζονται με το άγχος και την κατάθλιψη.
5.Ο αθλητικός επιστήμονας (γυμναστής) χρειάζεται γνώσεις ανατομίας και φυσιολογίας για το πώς λειτουργεί το ανθρώπινο σώμα, γνώσεις ψυχολογίας και κινητικής συμπεριφοράς για να κινητοποιήσει το άτομο να γυμναστεί εφόρου ζωής, γνώσεις παιδαγωγικής και διδακτικής για να μετουσιώσει τη θεωρία σε πράξη, αποτελεσματικά.
6.Η άσκηση πρέπει να παρέχεται σε εξατομικευμένη βάση μετά από αξιολόγηση, με συγκεκριμένη ένταση, διάρκεια και συχνότητα, ανάλογα με τη φυσική κατάσταση, κατάσταση υγείας, συνθήκες περιβάλλοντος, φύλο, και ηλικία. Υπάρχουν συγκεκριμένες προϋποθέσεις αερόβιας εκγύμνασης και μυϊκής ενδυνάμωσης από παγκόσμιους επιστημονικούς οργανισμούς για να υπάρχει ασφάλεια και να αποφευχθούν τραυματισμοί, κακώσεις και θάνατοι. Έχει αποδειχθεί ότι κάθε μορφή άθλησης-άσκησης, δεν είναι αποτελεσματική αλλά μονάχα εκείνη που είναι κατάλληλα στοχευμένη.
7.Το γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής και του Αθλητισμού διδάσκεται στα πανεπιστήμια της χώρας και είναι η έκτη δημοφιλέστερη επιλογή ανάμεσα σε όλους τους υποψήφιους φοιτητές για να εισαχθούν σε πανεπιστημιακή Σχολή. Συνολικά, υπάρχουν πάνω από 60,000 ενεργοί πτυχιούχοι φυσικής αγωγής.
8.Η αθλητική επιστήμη (sport science) των Ελληνικών πανεπιστημίων (ΤΕΦΑΑ) σύμφωνα με τους παγκόσμιους ανεξάρτητους οργανισμούς αξιολόγησης βρίσκεται στην περίοπτη εικοστή θέση της παγκόσμιας κατάταξης και είναι πρωτοπόρα στην Ελλάδα ανάμεσα στις γνωστές επιστήμες των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων.
ΚΑΛΟΥΜΕ
Την Κυβέρνηση να αποσύρει τις προτεινόμενες αντισυνταγματικές, αντιεπιστημονικές άδικες και καταχρηστικές διατάξεις του νομοσχεδίου και να κάνει δραστικές μεταβολές των άρθρων του νομοσχεδίου μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τις Σχολές Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Πανεπιστημίων της χώρας.
Οι μεταβολές των άρθρων του νομοσχεδίου θα πρέπει να ακολουθούν την ισχύουσα νομοθεσία σε σειρά άλλων επαγγελμάτων όπως οι μηχανικοί (ΠΔ 99/2018, ΦΕΚ 187Α/2018), οι ιατροί (A.N. 1565/1939, ΦEK A/16), οι δικηγόροι (ΠΔ 122/2010, ΦΕΚ 200/Α/30-11-2010), οι εκπαιδευτικοί (π.χ., ΦΕΚ 449 /3-4-2007) οι φαρμακοποιοί (ΠΔ 64/2018, ΦΕΚ 124/Α/11-7-2018) κλπ.
ΖΗΤΑΜΕ
Την υποστήριξη του ‘Έλληνα πολίτη για ένα νέο αθλητικό νομοσχέδιο που θα υπηρετεί την υγεία, παιδεία και ποιότητα ζωής των κατοίκων της χώρας που γέννησε τον Ολυμπισμό.
------------------------------------------
Διαβούλευση: http://www.opengov.gr/cultureathl/?p=7001
Σχέδιο νόμου: http://www.opengov.gr/cultureathl/wp-content/uploads/downloads/2018/11/polynomosxedio.pdf
Συλλογή υπογραφών για την ΑΠΟΣΥΡΣΗ τού νομοσχεδίου:
ΕΠΙΣΗΣ,
ΑΠΟΦΑΣΗ-ΨΗΦΙΣΜΑ
της Συνέλευσης του Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (ΤΕΦΑΑ) Σερρών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ)
Σχετικά με το υπό διαβούλευση Σχέδιο Νόμου «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού-Προπονητές και εκπαιδευτές-Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων-Δημοκρατικός εκσυγχρονισμός ομοσπονδιών και άλλες διατάξεις»
Τα μέλη της Συνέλευσης του Τ.Ε.Φ.Α.Α. Σερρών συντάσσονται ομόφωνα με το ψήφισμα της Κοσμητείας της Σχολής Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) του Α.Π.Θ. Επιπλέον, επισημαίνουν ότι η προσπάθεια που γίνεται στο παρόν σχέδιο νόμου για εξυγίανση, αφενός του επαγγελματικού χώρου του προπονητή και αφετέρου της άσκησης, είναι αναγκαία και προς τη σωστή κατεύθυνση.
Ωστόσο εκτιμάται - έχοντας ως δεδομένο και το ότι η εν λόγω προσπάθεια θεσμικής κατοχύρωσης των επαγγελματικών δικαιωμάτων του κλάδου μας, έρχεται για πρώτη φορά να ανταποκριθεί στα χρόνια αιτήματα του ακαδημαϊκού κόσμου των επιστημών αθλητισμού - πως το παρόν σχέδιο νόμου χρήζει τροποποιήσεων/βελτιώσεων και γενικότερα εποικοδομητικών «ζυμώσεων» μέσα από το διάλογο με τα θεσμικά πρόσωπα του αθλητικού ακαδημαϊκού κόσμου. Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να ειπωθεί ότι τα μοναδικά Πανεπιστημιακά Τμήματα στην Ελλάδα, τα οποία υπηρετούν τα γνωστικά αντικείμενα της προπόνησης και της άσκησης, είναι τα ΤΕΦΑΑ των τεσσάρων ΣΕΦΑΑ της χώρας. Επίσης, πρέπει να τονιστεί και ότι οι ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ των Ελληνικών Πανεπιστημίων καταλαμβάνουν πολύ υψηλή θέση στη διεθνή λίστα έρευνας και καινοτομίας (Shanghai University Rankings), γεγονός που απεικονίζει το επίπεδο της υψηλής επιστημονικής κατάρτισης που διασφαλίζεται μέσω των προγραμμάτων σπουδών των ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ στους αποφοίτους τους.
Πιο συγκεκριμένα, η Συνέλευση του Τμήματός μας, προτείνει επί του νομοσχεδίου τα κάτωθι:
1. Η «Επιτροπή Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων Προπονητών – Εκπαιδευτών» - η σύσταση της οποίας ορίζεται στο άρθρο 45 - να συναπαρτίζεται από τους νόμιμα εκλεγμένους κοσμήτορες και προέδρους των τεσσάρων (4) ΣΕΦΑΑ και των πέντε (5) ΤΕΦΑΑ (αντίστοιχα) της χώρας, και όχι μόνο από τρία μέλη ΔΕΠ των ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ της ημεδαπής.
2. Να γίνει μετονομασία των προπονητών Γ’ Επιπέδου - όπως αυτοί περιγράφονται στο άρθρο 30 του προτεινόμενου νομοσχεδίου, και οι οποίοι δεν είναι απόφοιτοι ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ της ημεδαπής ή αλλοδαπής - σε «Βοηθοί Προπονητών». Ο βοηθός προπονητή, μετά από διετή κατάρτιση επιπέδου 5 (που θα είναι σύμφωνη με αυτά που προβλέπονται στο άρθρο 30, §5β) θα έχει συγκεκριμένα επαγγελματικά δικαιώματα, όπως αυτά προβλέπονται στο άρθρο 31 §3, του προτεινόμενου σχεδίου νόμου.
3. Να γίνει διαχωρισμός των εκπαιδευτών - όπως αυτοί περιγράφονται στο άρθρο 38 του προτεινόμενου νομοσχεδίου - σε «Εκπαιδευτές» και «Βοηθοί Εκπαιδευτών». (Και προκειμένου να συνταχτούμε με την ευρέως αποδεκτή ορολογία, καλό είναι αντί του όρου «εκπαιδευτής» να χρησιμοποιηθεί ο όρος «γυμναστής»)
Συγκεκριμένα:
Το επάγγελμα του εκπαιδευτή (γυμναστή) συγκεκριμένης ειδικότητας μπορεί να το ασκήσει μόνο όποιος έχει πτυχίο ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ της ημεδαπής ή αλλοδαπής, όπως ορίζεται στα εδάφια «α» και «β» του άρθρου 38.
Σε περίπτωση που απόφοιτος ΤΕΦΑΑ επιθυμεί να αποκτήσει επιστημονική κατάρτιση σε διαφορετική ειδικότητα από αυτήν που αναγράφεται στο πτυχίο του, δύναται να παρακολουθήσει σχετικό επιμορφωτικό πρόγραμμα σε Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) που υλοποιείται από τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.
Το επάγγελμα του βοηθού εκπαιδευτή (βοηθού γυμναστή) συγκεκριμένης ειδικότητας μπορεί να το ασκήσει όποιος κατέχει τα επαγγελματικά προσόντα, όπως αυτά αναγράφονται στα εδάφια «γ»,
«δ», «ε» και «στ» του άρθρου 38.
Σε κάθε χώρο άσκησης και φυσικής δραστηριότητας ο αριθμός των βοηθών εκπαιδευτών/γυμναστών να μην ξεπερνά τον αριθμό των εκπαιδευτών/γυμναστών (αναλογία 1/1).
Συγκεκριμένα:
Το επάγγελμα του εκπαιδευτή (γυμναστή) συγκεκριμένης ειδικότητας μπορεί να το ασκήσει μόνο όποιος έχει πτυχίο ΣΕΦΑΑ/ΤΕΦΑΑ της ημεδαπής ή αλλοδαπής, όπως ορίζεται στα εδάφια «α» και «β» του άρθρου 38.
Σε περίπτωση που απόφοιτος ΤΕΦΑΑ επιθυμεί να αποκτήσει επιστημονική κατάρτιση σε διαφορετική ειδικότητα από αυτήν που αναγράφεται στο πτυχίο του, δύναται να παρακολουθήσει σχετικό επιμορφωτικό πρόγραμμα σε Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) που υλοποιείται από τις Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή τα Τ.Ε.Φ.Α.Α.
Το επάγγελμα του βοηθού εκπαιδευτή (βοηθού γυμναστή) συγκεκριμένης ειδικότητας μπορεί να το ασκήσει όποιος κατέχει τα επαγγελματικά προσόντα, όπως αυτά αναγράφονται στα εδάφια «γ»,
«δ», «ε» και «στ» του άρθρου 38.
Σε κάθε χώρο άσκησης και φυσικής δραστηριότητας ο αριθμός των βοηθών εκπαιδευτών/γυμναστών να μην ξεπερνά τον αριθμό των εκπαιδευτών/γυμναστών (αναλογία 1/1).
4. Κατ’ εφαρμογή των παραπάνω, στο άρθρο 39, να προστεθούν τα εξής:
«Ο βοηθός εκπαιδευτή» (βοηθός γυμναστή) ανάλογα με την ειδικότητά του έχει τις εξής αρμοδιότητες:
Υποδέχεται τους ασκούμενους και τους τοποθετεί στο χώρο άσκησης.
Μεριμνά για την προετοιμασία του χώρου άσκησης.
Ενημερώνει τον εκπαιδευτή ή προπονητή για το προφίλ των ασκούμενων.
Επικουρεί τον εκπαιδευτή ή προπονητή στην εκτέλεση κινήσεων και ασκήσεων από τους ασκούμενους.
Εξασφαλίζει τους όρους ατομικής προστασίας των προσώπων που κινούνται στο χώρο άσκησης.
Ελέγχει τη διακίνηση αναλώσιμων υλικών.
Εξασφαλίζει τους όρους υγιεινής και ασφάλειας του χώρου.
Ελέγχει την καλή λειτουργία και συντήρηση των μηχανημάτων.
Υποστηρίζει τη λειτουργία της γραμματείας και τηρεί αρχείο ασκούμενων.»
«Ο βοηθός εκπαιδευτή» (βοηθός γυμναστή) ανάλογα με την ειδικότητά του έχει τις εξής αρμοδιότητες:
Υποδέχεται τους ασκούμενους και τους τοποθετεί στο χώρο άσκησης.
Μεριμνά για την προετοιμασία του χώρου άσκησης.
Ενημερώνει τον εκπαιδευτή ή προπονητή για το προφίλ των ασκούμενων.
Επικουρεί τον εκπαιδευτή ή προπονητή στην εκτέλεση κινήσεων και ασκήσεων από τους ασκούμενους.
Εξασφαλίζει τους όρους ατομικής προστασίας των προσώπων που κινούνται στο χώρο άσκησης.
Ελέγχει τη διακίνηση αναλώσιμων υλικών.
Εξασφαλίζει τους όρους υγιεινής και ασφάλειας του χώρου.
Ελέγχει την καλή λειτουργία και συντήρηση των μηχανημάτων.
Υποστηρίζει τη λειτουργία της γραμματείας και τηρεί αρχείο ασκούμενων.»
5. Να εισαχθούν τα παρακάτω άρθρα:
Άρθρο: Προπονητής Φυσικής Κατάστασης
1. Ο Προπονητής Φυσικής Κατάστασης είναι ο επιστήμονας, ο οποίος αναλαμβάνει α) τη δόμηση ομαδικών ή ατομικών προγραμμάτων άσκησης με στόχο τη μεγιστοποίηση και βελτιστοποίηση της σωματικής φυσικής κατάστασης μεμονωμένων αθλητών ή ομάδων αθλητών και β) την αξιολόγηση με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους των δεικτών φυσικής κατάστασης των αθλητών.
2. Το επάγγελμα του Προπονητή Φυσικής Κατάστασης μπορεί να ασκήσει, ύστερα από αναγγελία σύμφωνα με το άρθρο 41 και εγγραφή στο υπο- μητρώο προπονητών του άρθρου 29, όποιος κατέχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επαγγελματικά προσόντα:
(α) πτυχίο Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) ή Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ημεδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.)
(β) πτυχίο ή δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμο και αντίστοιχο με τα υπό στοιχ. α΄ πτυχία Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3328/2005 (Α΄ 80) ή άλλον τίτλο τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της παρ. 3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), συνοδευόμενο από απόφαση επαγγελματικής ισοδυναμίας του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).
1. Ο Προπονητής Φυσικής Κατάστασης είναι ο επιστήμονας, ο οποίος αναλαμβάνει α) τη δόμηση ομαδικών ή ατομικών προγραμμάτων άσκησης με στόχο τη μεγιστοποίηση και βελτιστοποίηση της σωματικής φυσικής κατάστασης μεμονωμένων αθλητών ή ομάδων αθλητών και β) την αξιολόγηση με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους των δεικτών φυσικής κατάστασης των αθλητών.
2. Το επάγγελμα του Προπονητή Φυσικής Κατάστασης μπορεί να ασκήσει, ύστερα από αναγγελία σύμφωνα με το άρθρο 41 και εγγραφή στο υπο- μητρώο προπονητών του άρθρου 29, όποιος κατέχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επαγγελματικά προσόντα:
(α) πτυχίο Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) ή Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ημεδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.)
(β) πτυχίο ή δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, αναγνωρισμένο από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμο και αντίστοιχο με τα υπό στοιχ. α΄ πτυχία Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3328/2005 (Α΄ 80) ή άλλον τίτλο τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της παρ. 3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), συνοδευόμενο από απόφαση επαγγελματικής ισοδυναμίας του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).
Άρθρο: Προπονητής Φυσικής Κατάστασης Τραυματισμένων Αθλητών
1. Ο Προπονητής Φυσικής Κατάστασης Τραυματισμένων Αθλητών είναι ο επιστήμονας ο οποίος αναλαμβάνει: α) τη δόμηση ομαδικών ή ατομικών προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας αθλητών ή ομάδων αθλητών και την αποφυγή τραυματισμών τους, β) τη σταδιακή επανένταξη και τη μετέπειτα μεγιστοποίηση και βελτιστοποίηση της σωματικής φυσικής κατάστασης αθλητών ή ομάδων αθλητών μετά από τραυματισμό και γ) την αξιολόγηση με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους των δεικτών φυσικής κατάστασης των αθλητών που επανέρχονται μετά από τραυματισμό.
1. Ο Προπονητής Φυσικής Κατάστασης Τραυματισμένων Αθλητών είναι ο επιστήμονας ο οποίος αναλαμβάνει: α) τη δόμηση ομαδικών ή ατομικών προγραμμάτων άσκησης με στόχο την προαγωγή της υγείας αθλητών ή ομάδων αθλητών και την αποφυγή τραυματισμών τους, β) τη σταδιακή επανένταξη και τη μετέπειτα μεγιστοποίηση και βελτιστοποίηση της σωματικής φυσικής κατάστασης αθλητών ή ομάδων αθλητών μετά από τραυματισμό και γ) την αξιολόγηση με σύγχρονες επιστημονικές μεθόδους των δεικτών φυσικής κατάστασης των αθλητών που επανέρχονται μετά από τραυματισμό.
2. Το επάγγελμα του Προπονητή Φυσικής Κατάστασης Τραυματισμένων Αθλητών μπορεί να ασκήσει, ύστερα από αναγγελία σύμφωνα με το άρθρο 41 και εγγραφή στο υπο-μητρώο προπονητών του άρθρου 29, όποιος κατέχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επαγγελματικά προσόντα:
(α) πτυχίο Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) ή Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ημεδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) και διαζευκτικά είτε πρώτη ή κύρια ειδικότητα ή κατεύθυνση στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα είτε μεταπτυχιακό τίτλο με ειδίκευση στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα είτε διδακτορικό τίτλο στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα από Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. ημεδαπού Α.Ε.Ι.
(β) Διδακτορικό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα ή μεταπτυχιακό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα και δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο γνωστικό τομέα, ή δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, με πρώτη ή κύρια ειδικότητα στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα, αναγνωρισμένο από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμο και αντίστοιχο με τα υπό στοιχ. α΄ πτυχία Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3328/2005 (Α΄ 80) ή άλλον τίτλο τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της παρ. 3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), συνοδευόμενο από απόφαση επαγγελματικής ισοδυναμίας του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).
(β) Διδακτορικό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα ή μεταπτυχιακό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα και δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο γνωστικό τομέα, ή δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, με πρώτη ή κύρια ειδικότητα στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα, αναγνωρισμένο από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμο και αντίστοιχο με τα υπό στοιχ. α΄ πτυχία Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3328/2005 (Α΄ 80) ή άλλον τίτλο τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της παρ. 3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), συνοδευόμενο από απόφαση επαγγελματικής ισοδυναμίας του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).
Άρθρο: Γυμναστής για Άτομα Τρίτης Ηλικίας
1. Ο Γυμναστής Ατόμων Τρίτης Ηλικίας είναι ο επιστήμονας ο οποίος αναλαμβάνει τη δόμηση ομαδικών ή ατομικών προγραμμάτων άσκησης, με στόχο την προαγωγή της υγείας ατόμων τρίτης ηλικίας.
2. Το επάγγελμα του Γυμναστή Ατόμων Τρίτης Ηλικίας μπορεί να ασκήσει, ύστερα από αναγγελία σύμφωνα με το άρθρο 41 και εγγραφή στο υπο- μητρώο εκπαιδευτών (γυμναστών) του άρθρου 29, §1β, όποιος κατέχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επαγγελματικά προσόντα:
1. Ο Γυμναστής Ατόμων Τρίτης Ηλικίας είναι ο επιστήμονας ο οποίος αναλαμβάνει τη δόμηση ομαδικών ή ατομικών προγραμμάτων άσκησης, με στόχο την προαγωγή της υγείας ατόμων τρίτης ηλικίας.
2. Το επάγγελμα του Γυμναστή Ατόμων Τρίτης Ηλικίας μπορεί να ασκήσει, ύστερα από αναγγελία σύμφωνα με το άρθρο 41 και εγγραφή στο υπο- μητρώο εκπαιδευτών (γυμναστών) του άρθρου 29, §1β, όποιος κατέχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επαγγελματικά προσόντα:
(α) πτυχίο Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) ή Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ημεδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) με: πρώτη ή κύρια ειδικότητα στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα ή επιτυχή παρακολούθηση επιμορφωτικού προγράμματος αντίστοιχου επιπέδου και γνωστικού αντικειμένου Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου
Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.Β.Μ.) του άρθρου 48 του ν. 4485/2017 (Α΄ 114) που υλοποιείται από τις Σ.Ε.Φ.Α.Α ή τα Τ.Ε.Φ.Α.Α., είτε μεταπτυχιακό τίτλο ή διδακτορικό τίτλο στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο από Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. ημεδαπού Α.Ε.Ι.
(β) Διδακτορικό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα ή μεταπτυχιακό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα και δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο γνωστικό τομέα, ή δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, με πρώτη ή κύρια ειδικότητα στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα, αναγνωρισμένο από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμο και αντίστοιχο με τα υπό στοιχ. α΄ πτυχία Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3328/2005 (Α΄ 80) ή άλλον τίτλο τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της παρ. 3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), συνοδευόμενο από απόφαση επαγγελματικής ισοδυναμίας του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).
(β) Διδακτορικό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα ή μεταπτυχιακό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα και δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο γνωστικό τομέα, ή δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, με πρώτη ή κύρια ειδικότητα στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα, αναγνωρισμένο από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμο και αντίστοιχο με τα υπό στοιχ. α΄ πτυχία Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3328/2005 (Α΄ 80) ή άλλον τίτλο τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της παρ. 3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), συνοδευόμενο από απόφαση επαγγελματικής ισοδυναμίας του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).
Άρθρο: Επαγγελματίας άσκησης/Γυμναστής ειδικός σε προγράμματα άσκησης για άτομα με χρόνιες παθήσεις
1.Ο επαγγελματίας άσκησης/γυμναστής ειδικός σε προγράμματα άσκησης σε άτομα με χρόνιες παθήσεις είναι ο επιστήμονας που αναλαμβάνει:
α) τη δόμηση ομαδικών ή ατομικών προγραμμάτων άσκησης σε άτομα με χρόνιες παθήσεις (όπως καρδιοπάθειες, αναπνευστικές παθήσεις, παχυσαρκία, σακχαρώδη διαβήτη, υπέρταση και άλλες χρόνιες παθήσεις) με στόχο τη βελτίωση των φυσικών ικανοτήτων (αερόβια ικανότητα, μυική ενδυνάμωση, ισορροπία κλπ) των συμμετεχόντων και β) την εκπαίδευσή τους σε δραστήριο τρόπο ζωής, στη δια βίου άσκηση και στην άσκηση ως μέσο προαγωγής της υγείας. Ο επαγγελματίας άσκησης/γυμναστής ειδικός σε προγράμματα άσκησης σε άτομα με χρόνιες παθήσεις μπορεί να στελεχώσει ενδονοσοκομειακά ή εξωνοσοκομειακά κέντρα άσκησης και αποκατάστασης, σε φορείς του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
2.Το επάγγελμα του γυμναστή σε άτομα με χρόνιες παθήσεις μπορεί να ασκήσει, ύστερα από αναγγελία σύμφωνα με το άρθρο 41 και εγγραφή στο υπο-μητρώο προπονητών/επαγγελματιών άσκησης σε άτομα με χρόνιες παθήσεις, του άρθρου 29, όποιος κατέχει τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω επαγγελματικά προσόντα:
(α) Διδακτορικό δίπλωμα στο γνωστικό αντικείμενο της Κλινικής Εργοφυσιολογίας, Αθλητιατρικής, Εργοφυσιολογίας ή Φυσιολογίας της άσκησης με έμφαση τους κλινικούς πληθυσμούς από Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) ή Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ημεδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.).
(β) Μεταπτυχιακό δίπλωμα στο γνωστικό αντικείμενο (i) της Κλινικής Εργοφυσιολογίας, Αθλητιατρικής, Εργοφυσιολογίας ή Φυσιολογίας της άσκησης με έμφαση τους κλινικούς πληθυσμούς, Άσκησης για πρόληψη και αποκατάσταση, Άσκησης για κλινικούς πληθυσμούς, Άσκησης και σωματικής υγείας, Άσκησης εργοσπιρομετρίας και αποκατάστασης από Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) ή Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ημεδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) και (ii) πτυχίο Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) ή Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ημεδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.).
(γ) Πτυχίο Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Σ.Ε.Φ.Α.Α.) ή Τμήματος Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού (Τ.Ε.Φ.Α.Α.) ημεδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Α.Ε.Ι.) με πρώτη ή κύρια ειδικότητα στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα.
(δ) Διδακτορικό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα (όπως αναγράφεται στην ανωτέρω παράγραφο α) ή μεταπτυχιακό δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα και δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής στο γνωστικό τομέα (όπως αναγράφεται στην ανωτέρω παράγραφο β), ή δίπλωμα τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της αλλοδαπής, με πρώτη ή κύρια ειδικότητα στο συγκεκριμένο γνωστικό τομέα, αναγνωρισμένο από το Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.) ως ισότιμο και αντίστοιχο με τα υπό στοιχ. α΄ πτυχία Σ.Ε.Φ.Α.Α. ή Τ.Ε.Φ.Α.Α. σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3328/2005 (Α΄80) ή άλλον τίτλο τριτοβάθμιας ανώτατης τυπικής εκπαίδευσης της παρ.3 του άρθρου 2 του π.δ. 38/2010 (Α΄ 78), συνοδευόμενο από απόφαση επαγγελματικής ισοδυναμίας του Συμβουλίου Αναγνώρισης Επαγγελματικών Προσόντων (Σ.Α.Ε.Π.).
--------------------------------------------------------------------------------
Επίσης
Ερώτηση βουλευτή Α. Φωκά για υποβάθμιση των πτυχίων ΤΕΦΑΑ
Για το νέο Νομοσχέδιο «Επιτροπή επαγγελματικού αθλητισμού - Προπονητές και εκπαιδευτές - Ιδιωτικά γυμναστήρια και ιδιωτικές σχολές εκμάθησης αθλημάτων και άλλες διατάξεις», που αναμένεται να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή, και εξισώνει τα Τμήματα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Πανεπιστημίων, με τα ιδιωτικά και δημόσια ΙΕΚ, αλλά και τα ΕΠΑΛ, έκανε λόγο σε ερώτησή του προς την υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού, Μυρσίνη Ζορμπά, ο Ανεξάρτητος Βουλευτής Β΄ Θεσσαλονίκης, Αριστείδης Φωκάς.
Όπως αναφέρει στην ερώτηση του ο κ. Φωκάς το εν λόγω νομοσχέδιο θέτει σε κίνδυνο την υγεία του Έλληνα πολίτη εισάγοντας το επάγγελμα του «Εκπαιδευτή» με σεμιναριακού τύπου κατάρτιση και δυνητικά μοναδικό προσόν εκείνο του απολυτηρίου Δημοτικού. Αγνοείται, επίσης, το γεγονός ότι αν η άσκηση δεν γίνει στοχευμένα και από επαγγελματίες του είδους, είναι πιθανόν να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα υγείας, αφού ο «εκπαιδευτής» με ένα δήθεν σεμινάριο πιστοποιημένου ιδιωτικού φορέα, θα έχει πλέον τη δυνατότητα να γυμνάζει παιδιά, ηλικιωμένους και εγκύους.
Επισημαίνει, μάλιστα, ότι το τετραετές πτυχίο των Τμημάτων Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Πανεπιστημίων εξισώνεται κατά αυτόν τον τρόπο με διετή ή ακόμη πιο σύντομα ιδιωτικά ΙΕΚ αμφιβόλου ποιότητας και ρίχνει στον κάλαθο των αχρήστων τις όποιες προσπάθειες κατέβαλλαν οι σπουδαστές των εν λόγω τμημάτων για 4 χρόνια. Επομένως, ο κ. Φωκάς ερωτάει την κα. υπουργό:
-Υπάρχει το ενδεχόμενο η Κυβέρνηση να αποσύρει τις προτεινόμενες αντισυνταγματικές, αντιεπιστημονικές, άδικες και καταχραστικές διατάξεις του Νομοσχεδίου και να κάνει δραστικές μεταβολές των άρθρων του Νομοσχεδίου μετά από ουσιαστική διαβούλευση με τις σχολές Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού των Πανεπιστημίων της χώρας;
-Έχει η κυβέρνηση τη θέληση να υποστηρίξει τον Έλληνα πολίτη με ένα νέο Νομοσχέδιο που θα υπηρετεί την υγεία, παιδεία και ποιότητα ζωής των κατοίκων της χώρας;