19/1/10

Οι Ωφέλειες Και Η Επίδραση Της Ασκησης



Εκτύπωση
XΡΗΣΤΟΣ ΚΑΜΠΙΤΣΗΣ
Καθηγητής Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης




http://blog.pharmacymix.com/wp-content/uploads/2008/11/woman-jogging.jpg



Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι αναπτυγμένες χώρες είναι η υποκινητικότητα. Ένας μεγάλος αριθμός ερευνών διεθνώς δείχνει ότι ο καθιστικός τρόπος ζωής και η μείωση της φυσικής δραστηριότητας σε κάθε διάσταση της ανθρώπινης δραστηριότητας κατέχει υψηλά ποσοστά μεταξύ των ενηλίκων και των δύο φύλων. Οι έρευνες ακόμη δείχνουν ότι αδρανείς ενήλικες γίνονται μεγαλώνοντας τα παιδιά εκείνα που έχουν υιοθετήσει ένα καθιστικό τρόπο ζωής στη διάρκεια της εφηβείας τους. Γι αυτό και πολλές από τις αρρώστιες και τις κακές συνήθειες των μεγάλων (παχυσαρκία, διαβήτης, καρδιακές παθήσεις, κάπνισμα) έχουν τις ρίζες τους στις μικρές ηλικίες.

Αρκετοί είναι οι λόγοι που μπορούν να εξηγήσουν τη μειωμένη φυσική δραστηριότητα στο νεαρό πληθυσμό:
  • Στα παιδιά υπάρχει μια αναλογικά αντίστροφη σχέση μεταξύ του χρόνου που δαπανούν σε παθητικές δραστηριότητες αναψυχής (για παράδειγμα παρακολούθηση τηλεόρασης, ενασχόληση με ηλεκτρονικά παιχνίδια ή ηλεκτρονικούς υπολογιστές) και φυσικής δραστηριότητας ή σπορ. Η εμπλοκή με ενεργητικές δραστηριότητες μειώνεται σταδιακά και στα δύο φύλα επειδή με το πέρασμα της ηλικίας το ενδιαφέρον μετακινείται περισσότερο προς πιο παθητικές μορφές διασκέδασης.
  • Οι σχολικές και οι εξωσχολικές υποχρεώσεις καθώς και η πίεση των γονέων για υψηλές επιδόσεις σε δραστηριότητες όπως οι ξένες γλώσσες και οι τέχνες μειώνουν το διαθέσιμο χρόνο για ενεργητικό παιχνίδι και άσκηση.
  • Ο σημαντικός χρόνος που διατίθεται για την προετοιμασία των μαθητών μέσω φροντιστηριακών μαθημάτων, μειώνει επίσης το διαθέσιμο χρόνο για ενεργητικό παιχνίδι και άσκηση.
  • Οι οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις των γονέων σε αρκετές οικογένειες μειώνουν το χρόνο ενασχόλησής τους με τα παιδιά.
  • Οι σύγχρονες συνθήκες διαμονής και η οργάνωση των πόλεων μειώνουν τις ευκαιρίες για σπορ, αναψυχή και παιχνίδι, ειδικά για τα μικρής ηλικίας παιδιά.

Πέρα από τα παραπάνω, ο σύγχρονος τρόπος ζωής και η τεχνολογία μείωσε τις καθημερινές κινητικές δραστηριότητες των παιδιών στο ελάχιστο. Για παράδειγμα, τετραπλάσιος αριθμός παιδιών στις μέρες μας πηγαίνει στο σχολείο με αυτοκίνητο συγκριτικά με είκοσι χρόνια πριν, ενώ έχει μειωθεί παρά πολύ ο αριθμός των παιδιών που παίζει στους δρόμους, ποδηλατεί και γενικά δραστηριοποιείται κινητικά εκτός του σπιτιού, κυρίως για λόγους ασφάλειας.
Με το πρόβλημα της υποκινητικότητας στις σύγχρονες κοινωνίες ασχολήθηκαν ειδικοί από όλο τον κόσμο και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η λύση στο πρόβλημα είναι η συμμετοχή σε φυσικές δραστηριότητες και γενικότερα η άσκηση. Η αντίληψη ότι η άσκηση είναι σημαντικός παράγοντας για διατήρηση καλής υγείας δεν είναι καινούρια. Για παράδειγμα, οι γιατροί από το 1.000 π.Χ. ακόμη ισχυρίζονταν ότι η άσκηση θεραπεύει τους ρευματισμούς. Σήμερα ο αθλητισμός και γενικότερα η άσκηση βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος για πολλούς λόγους: την υγιεινή και αισθητική του ανθρώπινου σώματος, την αποφυγή πολλών ειδών αντικοινωνικής συμπεριφοράς, την ωφέλιμη ανάλωση του ελεύθερου χρόνου, την προσφορά τους στην μόνιμα ανήσυχη νεολαία. Ιδιαίτερα μάλιστα ο αθλητισμός συνιστάται σήμερα για τα παιδιά, επειδή η νεότητα θεωρείται σημαντική περίοδος μάθησης συμπεριφοράς και διαμόρφωσης στάσεων προς τη φυσική δραστηριότητα που σχετίζεται με την προάσπιση της υγείας. Η σημασία του αθλητισμού στα παιδιά έγκειται στο να συνηθίσουν σε ένα υγιεινό τρόπο ζωής που θα τα προφυλάξουν από τις ασθένειες που παρουσιάζονται σε μεγαλύτερες ηλικίες για όλη τους τη ζωή. Είναι εξ άλλου γνωστό ότι οι αθλητές έχουν πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες για να ανεβάσουν την απόδοσή τους.
Η συστηματική άσκηση επιφέρει μια σειρά από αλλαγές στον οργανισμό των νεαρών ατόμων. Οι αλλαγές αυτές διακρίνονται σε:
  • Βιοχημικές:
  • αύξηση της HDL, της λεγόμενης "καλής" χοληστερίνης. Τα χαμηλά επίπεδα της HDL αποτελούν πρόβλημα κυρίως στους μεσήλικες, έχει αποδειχθεί όμως ότι το πρόβλημα μπορεί να ξεκινά από την παιδική ακόμη ηλικία
  • Σωματικές:
  • αύξηση της δύναμης, της ταχύτητας, της αντοχής και της ευλιγισίας, βελτίωση της επιδεξιότητας και των συναρμοστικών ικανοτήτων, και μείωση της παχυσαρκίας η οποία είναι υπεύθυνη για χαμηλή αυτοπεποίθηση, κατάθλιψη και κοινωνική απομόνωση
  • Φυσιολογικές:
  • μείωση πίεσης του αίματος, πρόβλημα που -όπως και η HDL- συναντάται σε μεγαλύτερες ηλικίες, μπορεί να έχει όμως τις ρίζες του στη νεανική ηλικία
  • Ανατομικές:
  • αύξηση της αντοχής των οστών. Η θετική αυτή επίδραση της άσκησης εκτιμάται αργότερα πάρα πολύ, αφού προφυλάσσει από κατάγματα και οστεοπόρρωση, τα οποία αποτελούν σοβαρό πρόβλημα για τους ηλικιωμένους
  • Ψυχολογικές:
  •  βελτίωση της αυτοπεποίθησης. Έχει αποδειχθεί ότι η αυτοπεποίθηση στα παιδιά είναι ένα βασικό συνθετικό για καλές σχολικές επιδόσεις, συμμετοχή στις δραστηριότητες της τάξης και επίδειξη ηγετικών ικανοτήτων.
http://www.fa3.gr/arthra/images/xristodoulos_antonis_kfa2.gif
Η συστηματική άσκηση όμως μπορεί να παίξει και ένα σημαντικό ρόλο σε αντικαπνιστικές προσπάθειες για παιδιά, εφόσον αυξάνει το κίνητρο για υγιεινό τρόπο ζωής και αυξάνει όπως προαναφέραμε την αυτοπεποίθηση του παιδιού που δεν χρειάζεται να καταφύγει στο κάπνισμα για να εντυπωσιάσει τους συνομηλίκους του. Πολλοί από τους λόγους που οδηγούν τα παιδιά στο κάπνισμα (η ανάγκη να δείξουν ότι μεγάλωσαν, η ανάγκη να τους παραδεχτούν οι φίλοι τους, η καταπολέμηση της ανίας) μπορούν να ικανοποιηθούν με τη συμμετοχή τους στον αθλητισμό.
Οι δυνατότητες που δίνονται στα παιδιά για άσκηση είναι στο σχολείο και εκτός του σχολείου στον ελεύθερό τους χρόνο. Η άσκηση στο σχολείο συντελείται με το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και κατέχει ένα καθοριστικό τμήμα της συνολικής φυσικής δραστηριότητας των παιδιών επειδή η πλειοψηφία των μαθητών ηλικίας 7-15 ετών συμμετέχει υποχρεωτικά, οργανωμένα και ελεγχόμενα σ' αυτή. Δυστυχώς όμως δεν δίνεται από το συνολικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα η ανάλογη σπουδαιότητα στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Απόδειξη του ισχυρισμού αυτού είναι ότι η Ελλάδα -μαζί με τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιρλανδία- έχουν το χαμηλότερο ποσοστό σε σχολική φυσική αγωγή σ' όλη την Ευρώπη, με λιγότερο από δύο ώρες μάθημα την εβδομάδα.
Αναπόφευκτα, το βάρος για την εμπλοκή των παιδιών σε συστηματική άσκηση μετατίθεται εκτός σχολείου στον ελεύθερό τους χρόνο. Ο χώρος στον οποίο τα παιδιά μπορούν να εμπλακούν σε συστηματική και μεθοδευμένη άσκηση είναι τα αθλητικά σωματεία. Είναι σήμερα τα μόνα, που προσφέρουν ευκαιρίες για έντονη μορφή φυσικής δραστηριότητας με ασφάλεια για όλα τα παιδιά, αφού υπάρχει σπορ για κάθε παιδί.
Αν εξετάσουμε τους λόγους για τους οποίους τα παιδιά επιλέγουν να ασχοληθούν με τον αθλητισμό, θα δούμε ότι οι έξι πιο σημαντικοί λόγοι είναι οι παρακάτω:

  1. η διασκέδαση
  2. η βελτίωση και εκμάθηση δεξιοτήτων
  3. η συναναστροφή με φίλους
  4. η συγκίνηση και ο ενθουσιασμός
  5. η επιτυχία μέσω της επίδοσης
  6. η καλή φυσική κατάσταση


Πολλές έρευνες ακόμη έχουν επισημάνει τον ρόλο της κοινωνικής διάστασης της συμμετοχής στα σπορ όπως των φίλων, της παρέας, και της αίσθησης του ''να ανήκει'' στην ομάδα. Όλα τα παραπάνω καλύπτει το αθλητικό σωματείο. Εκεί θα βρει το παιδί τους κατάλληλους χώρους και όργανα άθλησης, εκεί θα βρει τον ειδικευμένο προπονητή, εκεί θα βρει τους φίλους του, την παρέα του.
Χαρακτηριστικό του αθλητισμού στο σύλλογο είναι η άμιλλα, ο αγώνας για την νίκη και η επίτευξη υψηλής απόδοσης. Η άθληση σε συλλόγους συνήθως έχει τη μορφή συναγωνισμού και γίνεται μεταξύ παιδιών της ίδιας ηλικίας σε διάφορα αθλήματα. Μπορεί να γίνει ακόμη και μεταξύ παιδιών διαφορετικής ηλικίας και βαθμού φυσικής προετοιμασίας. Ο αθλητισμός στο σύλλογο -πέρα από τις ωφέλειες της άσκησης που αναφέρθηκαν παραπάνω- έχει πολλές ακόμη θετικές επιδράσεις στο παιδί όπως: Καλλιεργεί σε μεγάλο βαθμό την τόλμη, την επιμονή, τη συλλογικότητα, την πειθαρχία, τη δικαιοσύνη (fair play), τη θέληση για νίκη, την αγωνιστικότητα, τη μαχητικότητα και άλλες αρετές απαραίτητες για την επιτυχία στην εργασιακή σταδιοδρομία, την καθημερινή ζωή και την αυτοάμυνα. Ισχυροποιείται η αντίσταση του οργανισμού του αθλητή στις διάφορες μολυσματικές ασθένειες πράγμα το οποίο συντελεί στη "σκληραγώγηση? του οργανισμού και στη μείωση της νοσηρότητας. Ακόμη, βελτιώνει τη λειτουργική ικανότητα και εργασιακή απόδοση του παιδιού έτσι ώστε να δουλεύει οικονομικότερα (καταναλίσκονται λιγότερες δυνάμεις), να κουράζεται λιγότερο, και να γίνεται ικανός να αντέχει σε μακροχρόνιες προσπάθειες και μεγάλες εντάσεις. Οι βελτιώσεις αυτές εκτιμώνται ιδιαίτερα στις περιόδους εξετάσεων, όπου η ψυχολογική επιβάρυνση των παιδιών είναι πολύ υψηλή.
Τέλος, η αφοσίωση του παιδιού στον αθλητισμό αποτελεί ένα εξαιρετικό μέσο για την καταπολέμηση των κρίσεων και των προβλημάτων που συνεπάγεται η εφηβεία, και τα οποία συχνά εκδηλώνονται με πράξεις βίας, ανυπακοή και γενικά ανάρμοστη συμπεριφορά, ενώ η ενασχόληση του παιδιού με τον αθλητισμό συλλόγου το αποτρέπει από πολλές βλαπτικές συνήθειες όπως ναρκωτικά, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μπαρ, χαρτοπαιξίες, οι οποίες αλλοιώνουν και καταστρέφουν το χαρακτήρα του.

Όπως προαναφέρθηκε, οι ώρες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο δεν είναι αρκετές για να πετύχουν όλους τους σκοπούς του μαθήματος. Έτσι το αθλητικό σωματείο συμβάλλει και στην επίτευξη των σκοπών της Φυσικής Αγωγής, αφού στο σωματείο τα παιδιά: Γυμνάζονται έντονα και πολύπλευρα (βιολογικός σκοπός)
  • Ψυχαγωγούνται διαπλάθοντας ισχυρό και ηθικό χαρατήρα (ψυχοπαιδαγωγικός σκοπός)
  • Κοινωνικοποιούνται (κοινωνικός σκοπός)
  • Αποκτούν χόμπυ για μια διαρκή δια βίου αυτοαγωγή (βιωματικός σκοπός).
Όλα αυτά καταλήγουν στη μεγάλη βασική διαπίστωση, τη σημασία που παίζει και ο μικρότερος αθλητικός σύλλογος, στη διαμόρφωση μιας υγιούς κοινωνίας. Πράγμα που από την άλλη πλευρά σημαίνει την υποχρέωση όλων των δυναμένων να προσφέρουν βοήθεια φορέων (δημοσίου και ιδιωτών) στην ανάπτυξη και ομαλή λειτουργία κάθε αθλητικού συλλόγου.

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΜΠΙΤΣΗΣ

12/1/10

ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΣΣ (ΓΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ) - ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΚΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ



Πανελλήνια Ένωση Σχολικών Συμβούλων
Ταχυδρομική διεύθυνση: Ξενοφώντος 15Α, Αθήνα 105 57
Τηλέφωνο & τηλεομοιότυπο: 210 8025289, 3229120 [6972503313]
[6973227078] [6985815312] [6976809185]
Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο: pess@pess.gr
Δικτυακός τόπος: http://www.pess.gr
ΣΧΕΔΙΟ ΠΕΣΣ (ΓΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ)
ΠΡΟΤΑΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ & ΕΠΑΝΑΚΡΙΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
1.           Η επιλογή για όλα τα στελέχη και ειδικότερα για τον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης
πρέπει
να χαρακτηρίζεται από ορισμένες συγκεκριμένες αρχές και προϋποθέσεις, όπως:
            Αξιοκρατία, Αντικειμενικότητα, Διαφάνεια, Εγκυρότητα, Αξιοπιστία & Συνέχεια.
2.                      Επισημαίνουμε ότι οι κρίσεις για την εξέλιξη του εκπαιδευτικού δυναμικού και την κατάληψη θέσεων στελεχών, γίνονται από το 1982 και μετά με διαφορετικό, κάθε φορά, νομικό πλαίσιο. Η έλλειψη σταθερού διαχρονικού πλαισίου επιλογής στελεχών, αφήνει μετέωρους τους εκπαιδευτικούς, ol οποίοι δεν μπορούν να προγραμματίσουν την επαγγελματική τους εξέλιξη. Θεωρούμε ότι η συνέχεια και η αξιοπιστία πρέπει να διέπουν τις λειτουργίες της Πολιτείας στο χώρο της εκπαίδευσης και να θεσπιστούν κανόνες και όροι κοινά αποδεκτοί όσον αφορά την επιλογή των στελεχών.
3.              Προτείνουμε τη συνολική αναδιοργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος. Μια τέτοια προσπάθεια δεν μπορεί παρά να λάβει υπόψη και να αξιοποιήσει την «τεχνογνωσία» που ήδη κατέχουν οι υπάρχοντες σχολικοί σύμβουλοι. Αυτό μπορεί να γίνει με την ανάδειξη των παιδαγωγικών του χαρακτηριστικών, την αναγνώριση του ρόλου των Σχολικών Συμβούλων και της συμβολής τους στο εκπαιδευτικό μας σύστημα.
Σε συνέχεια των παραπάνω υποστηρίζουμε την έναρξη διαλόγου για τον προσδιορισμό και εφαρμογή συστήματος:
Αξιολόγησης, επανάκρισης και εξέλιξης των Σχολικών Συμβούλων ώστε να μην γίνονται συνεχείς επιλογές από μηδενική βάση.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ - ΕΠΑΝΑΚΡΙΣΗ & ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
       Αφορά τους  σχολικούς  συμβούλους,  οι οποίοι θα έχουν  ολοκληρώσει στο τέλος της τρέχουσας θητείας (δηλ. το 2011) μία πλήρη θητεία και άνω.
       Προτείνουμε τη συγκρότηση Συμβουλίου αξιολόγησης και επανάκρισης Σ.Σ. το οποίο θα αποτελείται από:

1.         Καθηγητές Πανεπιστημίου
2.      Συμβούλους του Παιδ. Ινστιτούτου
3.      Σχολικό Σύμβουλο, μέλος της Π.Ε.Σ.Σ.
4.      Αιρετούς των Ομοσπονδιών (ΟΛΜΕ - ΔΟΕ)

Το Συμβούλιο εκτιμά το έργο του Σ.Σ. οπότε αυτός πλέον επανακρίνεται (με θετική κρίση) στην επόμενη υπηρεσιακή βαθμίδα. Οι κρίσεις γίνονται με βάση τους παρακάτω άξονες.
Α. ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ-ΚΑΘΟΔΗΓΗΤΙΚΟ -ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
Βασικό κριτήριο: Επιμορφωτικό, καθοδηγητικό -συμβουλευτικό έργο στο πλαίσιο της οικείας σχολικής Περιφέρειας.
Συνεκτίίΐώνται: α) Το επιμορφωτικό έργο σε άλλες Περιφέρειες, στο πλαίσιο του ΥΠΕΠΘ, των Π.Ε.Κ., του Π.Ι., του ΟΕΠΕΚ και σε φορείς συνεργαζόμενους με το Υπουργείο Παιδείας (πιστοποιημένους) β) Διδασκαλία αυτόνομη σε ΑΕΙ-ΤΕΙ και Διδασκαλεία Δ.Ε. της χώρας.
Β. ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ ΕΡΓΟ
Α) Άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά με κριτές, Β) Βιβλία (αυτόνομα ή με διακριτή συμμετοχή σε συλλογικές εκδόσεις), Γ) Συμμετοχή στη συγγραφή, αξιολόγηση/κρίση σε ομάδες σχολικών βιβλίων εγκεκριμένων από το ΥΠΕΠΟ (ΟΕΔΒ) και Δ) Συμμετοχή σε Συνέδρια, Πρακτικά Συνεδρίων δημοσιευμένα σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή.
Γ. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ
Ενδεικτικά αναφέρουμε : Μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών (Διδακτορικό-Μεταπτυχιακό δίπλωμα), άλλα πτυχία ΑΕΙ, Μετεκπαίδευση, Επιμόρφωση, Ξένες Γλώσσες...
Το    Συμβούλιο    Αξιολόγησης    &    Επανάκρισης    μελετά   τα    στοιχεία   που    προσκομίζει                   ο
επανακρινόμενος  Σ.Σ.   με  βάση  τους  προαναφερθέντες  3  άξονες  και  αφού   ολοκληρώσει                           τη
διαδικασία επανάκρισης με δομημένη συνέντευξη όπου ο επανακρινόμενος τοποθετείται                                     σε
ζητήματα
που αφορούν:
1)Το έργο που έχει προσφέρει ως Σ.Σ., 2) Τις θέσεις του γύρω από ζητήματα σχεδιασμού και εφαρμογής της τρέχουσας εκπ/κής πολιτικής, 3) Ζητήματα που αφορούν την εν γένει επιστημονική και παιδαγωγική του συγκρότηση
αποφαίνεται για τη θετική ή μη επανάκριση και εξέλιξη του Σ.Σ.
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ (Μετά την αξιολόγηση - επανάκριση)
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι κατά τη διάρκεια της θητείας τους, προτείνουμε να εξελίσσονται ως εξής:
Αναθεώρηση του υπάρχοντος θεσμικού πλαισίου για τους Σχολικούς Συμβούλους με αξιολόγηση και επανάκριση σύμφωνα με το καθεστώς των Παρέδρων και Συμβούλων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως εξής:
       Δόκιμος Σχολικός Σύμβουλος Γ' βαθμού (πρώτη θητεία) (0-4 έτη ή μία θητεία): έχει το βαϋμό του Παρέδρου επί ϋητεία του Π.Ι.
       Μετά την αξιολόγηση και επανάκριση για δεύτερη θητεία (4 έτη και πάνω ή δεύτερη θητεία), Μόνιμος Σχολικός Σύμβουλος Β' βαθμού: έχει το βαϋμό του Μονίμου Παρέδρου του Π.Ι.
       Μετά την αξιολόγηση και επανάκριση για τρίτη θητεία (πάνω από 8 έτη ή Τρίτη θητεία), Μόνιμος Σχολικός Σύμβουλος Α' βαθμού: έχει το βαθμό του Συμβούλου του Π.Ι.
       Από το σώμα των Μονίμων Σχολικών Συμβούλων Α' βαθμού, επιλέγονται οι Προϊστάμενοι Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης.
2

ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ ΤΩΝ ΘΕΣΕΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ - ΠΡΟΤΑΣΗ
Αύξηση   των   θέσεων  των   Σχολικών   Συμβούλων  Α/θμιας   &   Β/θμιας   Εκπαίδευσης   με αναλογία:
Ι.   Ένας    Σχολικός    Σύμβουλος    ανά    8-10    Σχολικές    Μονάδες    ή    ανά    100-150
Εκπαιδευτικούς.
II.   Θέσπιση Σχολικών Συμβούλων Ειδικής Αγωγής, ένας (1) ανά Γραφείο Εκπαίδευσης.
III.   Θέσπιση   Σχολικών  Συμβούλων  για  κάθε  ειδικότητα,  τουλάχιστον  μία  (1)  ανά Περιφερειακή Διεύθυνση (οικονομολόγων, γερμανικών, κοινωνιολόγων...).

(Πηγή: www.pess.gr)

8/1/10

Oi 13 νέοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης
και τα βιογραφικά τους

Ορίσθηκαν, με απόφαση της υπουργού Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Άννας Διαμαντοπούλου, οι δεκατρείς νέοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης μετά από δημόσια  διαδικασία.

Είναι η πρώτη φορά κατά την οποία η διαδικασία επιλογής έτυχε ευρείας δημοσιότητας στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης νέας κυβερνητικής πρακτικής. Παρότι ο νόμος παρέχει αποκλειστική αρμοδιότητα αξιολόγησης, κρίσης, επιλογής και απόφασης στον Υπουργό Παιδείας, αποφασίστηκε η δημοσιοποίηση μέσω της ιστοσελίδας της ανοιχτής διακυβέρνησης www.opengov.gr, της ιστοσελίδας του Υπουργείου Παιδείας www.ypepth.gr, αλλά και των έντυπων μέσων ενημέρωσης.
Υποβλήθηκαν συνολικά 973 αιτήσεις ηλεκτρονικά και 37 αιτήσεις στην Υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.
Σύμφωνα με ανακοίνωσ του υπ. Παιδείας Επιτροπή υπό τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και στελέχη του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης έθεσε τα κριτήρια επιλογής και έκανε την περαιτέρω επεξεργασία των αιτήσεων με βάση:
§ Τα επιστημονικά προσόντα (Τίτλοι σπουδών - διδακτορικό, μεταπτυχιακό, μετεκπαίδευση, καταρτίσεις, συγγράμματα κλπ)
§ Τη διοικητική εμπειρία (προϋπηρεσία σε διευθυντικές θέσεις- σχολικές μονάδες, Δ/νσεις και γραφεία διοίκησης της εκπαίδευσης, υπηρεσιακά συμβούλια κλπ)
§ Την κοινωνική δραστηριότητα (συμμετοχή σε θεσμούς και όργανα αναπτυξιακής, κοινωνικής, επιστημονικής και εκπαιδευτικής δράσης).
Οι προεπιλεγέντες εκλήθησαν σε προφορική συνέντευξη που πραγματοποιήθηκε από την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Άννα Διαμαντοπούλου και κατέθεσαν το φάκελο των δικαιολογητικών τους προκειμένου να ελεγχθούν από την επιτροπή ως προς τη νομιμότητά τους.
Στην τελική επιλογή των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης εκτός των ανωτέρω κριτηρίων και διαδικασιών λήφθηκε υπόψη:
§ Η αναλογική συμμετοχή εκπαιδευτικών Α’ θμιας (7) και Β’ θμιας (6)
§ Η ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών (4 γυναίκες-ποσοστό 30% των επιλεγέντων)
§ Η ενίσχυση της περιφερειακής εκπροσώπησης (όλοι οι επιλεγέντες υπηρετούν σε μονάδες ή του κέντρου της Περιφέρειας ή Νομού της Περιφέρειας για την οποία επιλέχτηκαν)
§ Η αντιπροσωπευτικότητα των κλάδων μαθηματικοί, φιλόλογοι, πληροφορικοί, φυσικές επιστήμες, ειδική αγωγή, τεχνική εκπαίδευση αλλά και των ειδικών μετεκπαιδεύσεων σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης, νέων τεχνολογιών κλπ.
§ Γενικότερη η αποδοχή από την εκπαιδευτική κοινότητα και στην ευρύτερη κοινωνία.
Τέλος, η ανωτέρω επεξεργασία των βιογραφικών αποτύπωσε την ύπαρξη ενός αξιολογότατου εκπαιδευτικού δυναμικού στη χώρα μας με πλούσια επιστημονικά, γνωστικά, διοικητικά προσόντα συνοδευόμενη από μια ευρύτατη κοινωνική δράση και παρουσία. Η ύπαρξη όλου αυτού του δυναμικού και προφανώς ενός ευρύτερου σώματος που δεν μετείχε στη συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί ένα αισιόδοξο και ελπιδοφόρο μήνυμα για την περαιτέρω αξιοποίηση των στελεχών της εκπαίδευσης που θα συμβάλλουν στη γενικότερη αναβάθμιση της παιδείας.

Δήλωση της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων
Άννας Διαμαντοπούλου

Η ανοιχτή διαδικασία πρόσκλησης υποβολής υποψηφιοτήτων για Περιφερειακούς Διευθυντές έκανε εμφανή τον πλούτο των προσόντων σημαντικού τμήματος του εκπαιδευτικού κόσμου.
Αισθάνομαι περήφανη και αισιόδοξη γιατί πάνω από όλα η εκπαίδευση χρειάζεται εκπαιδευτικούς που δεν σταματούν να μαθαίνουν και που η προσφορά τους γίνεται δείγμα ζωής και πράξης.
Οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές και Διευθύντριες που επελέγησαν αναλαμβάνουν από σήμερα καθήκοντα με μια σαφή εντολή «Πρώτα ο μαθητής» παντού, σε κάθε επιλογή και πρωτοβουλία.

Ακολουθεί ο Πίνακας των επιλεγέντων με ένα συνοπτικό βιογραφικό

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής
Κουμέντος Ιωάννης
Γεννήθηκε στη Ρόδο το 1958. Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ρόδου. Επίσης, έχει πτυχίο από την Α.Σ.Ο.Ε.Ε (Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων). Διαθέτει πτυχίο εξομοίωσης από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και δίπλωμα μετεκπαίδευσης από το Μαράσλειο Διδασκαλείο.
Είναι Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Έχει διδάξει στο Μαράσλειο Διδασκαλείο και διετέλεσε Γενικός Διευθυντής του Ε.Ι.Ν (1997 – 2000). Έχει διαχειριστεί προγράμματα ΕΠΕΑΕΚ (αγωγής υγείας και κινητικότητας). Είναι Διευθυντής Δημοτικού Σχολείου στο Νομό Αττικής. Διαθέτει συγγραφικό και επιστημονικό έργο.
Διετέλεσε μέλος του Κ.Σ. της ΕΦΕΕ (1978-1982), μέλος Δ.Σ. Συλλόγου Δασκάλων Αθήνας «ο Παρθενώνας» (1992-1994) και μέλος Δ.Σ. Συλλόγου «Δασκάλων Νέας Σμύρνης «Χρυσόστομος Σμύρνης» (2002-2004), μέλος της κίνησης πολιτών για το Περιβάλλον «Πράσινη Γραμμή», Σύμβουλος 5ου Δημοτικού Διαμερίσματος Αθηναίων (1982 – 1986)

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
Καρτσιώτης Θεόδωρος
Γεννήθηκε στην Αλεξανδρούπολη το 1954, Μαθηματικός, Σχολικός Σύμβουλος Πληροφορικής Κλάδου ΠΕ19 και Διδάκτωρ της Παιδαγωγικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Ήταν Υπεύθυνος Κέντρου Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών.
Δίδαξε σε όλους τους τύπους σχολείων της Δ.Ε., στο Παιδαγωγικό Τμήμα του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, στο Τμήμα Νηπιαγωγών του ΑΠΘ, στην ΑΣΠΑΙΤΕ, στην ΣΕΛΕΜΘ και σε πολλά ΠΕΚ, με παραδοσιακούς τρόπους και με συστήματα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό και υλοποίηση έργων αξιοποίησης των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών της ΠΕ και ΔΕ.
Έχει σημαντικό ερευνητικό και συγγραφικό έργο (Βιβλία, cd, άρθρα σε περιοδικά) και ήταν εισηγητής, μέλος οργανωτικής / επιστημονικής επιτροπής σε δεκάδες συνέδρια και ημερίδες.
Διετέλεσε Γενικός Γραμματέας Παραρτήματος ΕΜΕ Θεσσαλονίκης, μέλος του κεντρικού συμβουλίου της ΕΜΕ και αντιπρόεδρος της Ελληνικής Ιστιοπλοϊκής Ομοσπονδίας. Είναι μέλος σε πολλούς επιστημονικούς συλλόγους.

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης
Κελεσίδης Γεώργιος
Γεννήθηκε το 1958 στη Μάνη Έβρου. Πτυχιούχος Παιδαγωγικής Ακαδημίας Μυτιλήνης και πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Πτυχίο από τη Σχολή Επιμόρφωσης Λειτουργών Δημοτικής Εκπαίδευσης Αλεξανδρούπολης. Έχει μεταπτυχιακά διπλώματα ειδίκευσης στην Κοινωνική ψυχιατρική - Δημοκρίτειο Πανεπιστημίο Θράκης, Τμήμα Ιατρικής - και στη Παιδοψυχιατρική της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Υποψήφιος Διδάκτωρ στο τμήμα Εκπαίδευσης Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Υπηρέτησε σε ελληνικά δημοτικά σχολεία της Γερμανίας, ως Σχολικός Σύμβουλος στο Νομό Ροδόπης με αρμοδιότητα τα μειονοτικά σχολεία. Διετέλεσε επί σειρά ετών Πρόεδρος του συλλόγου δασκάλων.
Προϊστάμενος επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης και από το 2007 μέχρι σήμερα υπηρετεί ως Σχολικός Σύμβουλος στο Νομό Έβρου.

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας
Ζυγούρη Έλενα
Γεννήθηκε στα Σέρβια Κοζάνης το 1962. Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης, Πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Θες/νίκης - ΑΠΘ και Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας. Διαθέτει δίπλωμα Μεταπτυχιακών σπουδών Παιδαγωγικής του ΑΠΘ, καθώς και δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στις Επιστήμες της Αγωγής από το Διδασκαλείο "Δημήτρης Γληνός" του Α.Π.Θ.
Έχει διατελέσει Διευθύντρια σχολείου στο Νομό Καστοριάς. Είναι Σχολική Σύμβουλος Δημοτικής Εκπαίδευσης της 1ης Περιφέρειας Νομού Καστοριάς. Ήταν αιρετή εκπρόσωπος του Π.Υ.Σ.Π.Ε Καστοριάς. Διαθέτει συγγραφικό και επιστημονικό έργο.
Είναι μέλος της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για το περιβάλλον και μέλος του Δ.Σ του αντίστοιχου παραρτήματος Δυτικής Μακεδονίας.
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου
Μισθός Πέτρος
Γεννήθηκε το 1965 στη Δαιμονιά Λακωνίας. Πτυχιούχος Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Κρήτης (Τμήμα Φιλολογίας). Διαθέτει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Σπουδών στην εκπαίδευση της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ε.Α.Π. Δίδαξε ως επιμορφωτής στο Π.Ε.Κ Τρίπολης, στο ΕΚΕΠΙΣ, στο ΙΔΕΚΕ, στον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών και διετέλεσε αξιολογητής εκπαιδευτών στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Εκπαίδευσης. Διαθέτει επιστημονική και συγγραφική δράση και ερευνητικό έργο. Σήμερα διατελεί Διευθυντής σχολικής μονάδας.
Διετέλεσε μέλος του Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε Πελοποννήσου από το 2002-2008 και αιρετός εκπρόσωπος του Π.Υ.Σ.Δ.Ε Αρκαδίας.
Το 1998 ασχολήθηκε ενεργά με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Αρκαδίας, διετέλεσε μέλος του Δ.Σ της ΕΛΜΕ Αρκαδίας επί σειρά ετών, μέλος του Συνδέσμου Φιλολόγων και μέλος της Επιστημονικής Ένωσης Ενηλίκων Ελλάδας.

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας
Παναγιωτόπουλος Γεώργιος
Γεννήθηκε στα Λεχαινά Ηλείας το 1965. Πτυχιούχος του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), καθώς και της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ρόδου.

Έχει δίπλωμα διετούς εκπαίδευσης του Μαράσλειου Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης στην Ειδική Αγωγή του παιδαγωγικού τμήματος του Ε.Κ.Π.Α. Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διοίκηση Μονάδων Υγείας του Ε.Α.Π., είναι Διδάκτωρ της σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του τμήματος Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Το επιστημονικό – συγγραφικό του έργο εντάσσεται στις επιστήμες της αγωγής με έμφαση την Δια Βίου Μάθηση – Κατάρτιση και την σχέση με την αγορά εργασίας.

Είναι επιστημονικός συνεργάτης – διδάσκων του ΤΕΙ Πάτρας και καθηγητής – σύμβουλος στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Εκπαίδευση Ενηλίκων στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο. Σήμερα είναι Διευθυντής του Β΄ Δημοτικού Σχολείου Λεχαινών Ηλείας.

Η επαγγελματική και διοικητική του εμπειρία συμπεριλαμβάνει, τη μακρόχρονη θητεία του, θέσεις ευθύνης τόσο της Αυτοδιοίκησης (Αντινομάρχης Ηλείας 2002 – 2005), Γενικός Γραμματέας Ν.Α. Ηλείας 2005 – 2006), όσο και του Δημοσίου Τομέα (Πρόεδρος Διοικητικού Συμβουλίου ΝΠΙΔ και ΝΠΔΔ , 1993 – 2004).


Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας
Αργυρόπουλος Ηλίας
Γεννήθηκε το 1951 στο Μοσχοχώρι Φθιώτιδας. Είναι πτυχιούχος του Μαθηματικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Αθηνών. Διαθέτει διδακτορικό δίπλωμα στην Επιστήμη των Μαθηματικών από το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Είναι συγγραφέας σε βιβλία μαθηματικών του Ο.Ε.Δ.Β και έχει επιστημονικό και συγγραφικό έργο.

Διαθέτει μεγάλη διοικητική εμπειρία καθότι διετέλεσε Διευθυντής σχολικών μονάδων, Σχολικός Σύμβουλος μαθηματικών, Προϊστάμενος επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Στερεάς Ελλάδας και υποδιευθυντής του Π.Ε.Κ Λαμίας. Είναι επιστημονικός συνεργάτης στο τμήμα πληροφορικής στο Τ.Ε.Ι Λαμίας.

Διετέλεσε μέλος του Π.Υ.Σ.Δ.Ε Ν. Φθιώτιδας και μέλος του Α.Π.Υ.Σ.Δ.Ε της Στερεάς Ελλάδας από το 2003-2007.

Επίσης διετέλεσε και είναι Πρόεδρος του παραρτήματος Στερεάς Ελλάδας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας.

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου
Νόκα – Ζαράχη Τριανταφυλλιά
Γεννήθηκε το 1954. Είναι πτυχιούχος του Μαθηματικού τμήματος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διαθέτει πτυχίο της Σχολής Επιμόρφωσης Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και πτυχίο επάρκειας Αλβανικής Γλώσσας. Υποψήφια Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.
Είναι Διευθύντρια του Β’ Γυμνασίου Ιωαννίνων - Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και Τάξεων Ένταξης (ειδική αγωγή) από το 2002 έως σήμερα.
Διετέλεσε υπεύθυνη του Γραφείου Προγραμματισμού με αντικείμενο Παιδεία-Νέα Γενιά και Πολιτισμός της Νομαρχίας Φλώρινας
Διετέλεσε μέλος της δημοτικής επιτροπής παιδείας. Πρόεδρος της Ε.Λ.Μ.Ε Ιωαννίνων και αιρετή στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε Ιωαννίνων για τρεις θητείες.

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας
Πράντζου – Κάνιουρα Κωνσταντίνα
Γεννήθηκε το 1952 στην Καρδίτσα. Διαθέτει πτυχίο Φιλολογίας από το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, καθώς και Μεταπτυχιακό Δίπλωμα από το Πανεπιστήμιο Surrey, School of Educational Studies στην Εκπαίδευση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Σπουδές στα κλασσικά Γράμματα στο Πανεπιστήμιο του Dusseldorf της Γερμανίας και είναι υποψήφια Διδάκτωρ της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στον τομέα της κλασσικής φιλολογίας.

Διευθύντρια επί σειρά ετών στο Πολυκλαδικό και Α΄ Ενιαίο Λύκειο Καρδίτσας. Κατέχει τη θέση Προϊσταμένης του Γραφείου Β’ θμιας Εκπαίδευσης Νομού Καρδίτσας από το 2007 μέχρι σήμερα. Είναι αντιπρόεδρος του Π.Υ.Σ.Π.Ε. Καρδίτσας.

Έχει συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα σχετικά με την εκπαίδευση, έλαβε υποτροφίες από το Συμβούλιο της Ευρώπης για τη διενέργεια προγραμμάτων, διετέλεσε επί σειρά ετών επιμορφώτρια στα ΠΕΚ και σε προγράμματα και επιτροπές αξιολόγησης λογισμικών του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. Συγγραφικό έργο-εσωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου - Εκδόσεις Σαβάλα.

Ξένες Γλώσσες Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά. Αντιπρόεδρος του συλλόγου φίλων για την ίδρυση μουσείου εκπαίδευσης στη Καρδίτσα.

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης
Κλινάκης Απόστολος
Γεννήθηκε στο Μάραθο Ηρακλείου το 1963. Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ηρακλείου και του Παιδαγωγικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Κρήτης (Σχολή Επιστημών Αγωγής). Έχει δίπλωμα μετεκπαίδευσης στην Επιστήμη της Αγωγής του διδασκαλείου Ρεθύμνης, του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης - Θεωρητικές επιστήμες. Είχε συμμετοχή σε πολλά επιμορφωτικά προγράμματα, καθώς και σε επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και στην Κύπρο.
Είναι Διευθυντής 12θέσιου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Διετέλεσε μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας του Νομού Ηρακλείου και μέλος της Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας του Δήμου Γαζίου.
Διετέλεσε γραμματέας στο ΠΥΣΠΕ Ηρακλείου από 1997-2001, Πρόεδρος του συλλόγου εκπαιδευτικών Α΄ θμιας Εκπαίδευσης «Δ. Θεοτοκόπουλος» για τρεις συνεχόμενες θητείες.


Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων
Γαβαλάς Τηλέμαχος
Γεννήθηκε στην Κέρκυρα το 1959. Διαθέτει πτυχίο της Εθνικής Ακαδημίας Σωματικής Αγωγής Αθηνών. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού διπλώματος του Πανεπιστημίου της Στοκχόλμης. Είναι Διευθυντής στο Σχολείο Ειδικής Αγωγής της Β’ θμιας Εκπαίδευσης-Εργαστήρι Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Νομού Κέρκυρας.
Διαθέτει συγγραφικό έργο και έχει συμμετάσχει σε σεμινάρια και επιμορφωτικές ημερίδες για την εκπαίδευση και τη φυσική αγωγή.
Εκλεγμένος Δημοτικός σύμβουλος του Δήμου Κερκυραίων (2002 – σήμερα).

Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου
Ράπτης Νικόλαος
Γεννήθηκε το 1963 στο Κοκκινόγειο Ελασσόνας Λάρισας. Πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ρόδου. Διαθέτει δίπλωμα του διατμηματικού Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδίκευσης «Παιδικό Βιβλίο και Παιδαγωγικό Υλικό» του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, καθώς και δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στην Επιστήμη της Αγωγής του Διδασκαλείου «Αλέξανδρος Δελμούζος». Είναι Διδάκτωρ του τμήματος Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Επιστημονικός συνεργάτης – διδάσκων στο τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου με γνωστικό αντικείμενο τη διοίκηση και οργάνωση εκπαιδευτικών μονάδων και συστημάτων. Διετέλεσε Προϊστάμενος και Διευθυντής σχολικών μονάδων. Σχολικός Σύμβουλος από το 2007 μέχρι σήμερα. Διαθέτει επιστημονικό και συγγραφικό έργο.
Υπήρξε αιρετό μέλος του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε Νοτίου Αιγαίου από 2003-2007. Μέλος της Σχολικής Δημοτικής και Νομαρχιακής Επιτροπής Παιδείας. Πρόεδρος του Συλλόγου εκπαιδευτικών Α΄ θμιας Εκπαίδευσης για έξι συνεχείς θητείες.
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου
Κοντέλλη Αδαμαντία
Γεννήθηκε στο Πορτιανό Λήμνου το 1954. Είναι πτυχιούχος της Παιδαγωγικής Ακαδημίας Μυτιλήνης. Διαθέτει επίσης πτυχία της Σχολής Νηπιαγωγών Αθηνών, της Μετεκπαίδευσης του Μαρασλείου Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Παιδαγωγικού Τμήματος για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Μεταπτυχιακές σπουδές στο τμήμα Κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου σε θέματα έρευνας. Έχει συγγραφικό και επιστημονικό έργο. Είναι Σχολική Σύμβουλος.
Έχει διατελέσει Διευθύντρια σε σχολικές μονάδες και αναπληρώτρια Προϊσταμένη Α’ θμιας εκπαίδευσης του Ν. Λέσβου. Συντονίστρια του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (ΠΕΚ) Λήμνου από το 2003-2007, Επιμορφώτρια στο ΕΚΕΠΙΣ και στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε θέματα Ειδικής Αγωγής «μαθησιακές δυσκολίες και νοητική υστέρηση».
Διετέλεσε Αντιπρόεδρος του Α.Π.Υ.Σ.Π.Ε Βορείου Αιγαίου και είναι μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου Παιδείας του Δήμου Μυτιλήνης.
 Για την κ. Κοντέλλη επίσης, από το http://www.emprosnet.gr (ημερήσια εφημερίδα Νομού Λέσβου):


Περιφερειακή διευθύντρια Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου αναλαμβάνει η Λημνιά στην καταγωγή εκπαιδευτικός Αδαμαντία (Ματούλα) Κοντέλλη, μέχρι πρότινος σχολική σύμβουλος.  Η κ. Κοντέλλη, που έχει μεταπτυχιακές σπουδές, έχει διατελέσει διευθύντρια σε σχολικές μονάδες και αναπληρώτρια προϊσταμένη Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Λέσβου, συντονίστρια του Περιφερειακού Επιμορφωτικού Κέντρου (ΠΕΚ) Λήμνου από το 2003 - 2007, επιμορφώτρια στο ΕΚΕΠΙΣ και στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε θέματα Ειδικής Αγωγής, καθώς και μέλος του Δημοτικού Συμβουλίου Παιδείας του δήμου Μυτιλήνης.
Η κ. Κοντέλλη, σύζυγος του Γιώργου Ψαρρού, ήταν απ’ την αρχή της διαδικασίας μεταξύ των φαβορί για τη θέση, παρ’ ότι έως τώρα διευθυντής στο Βόρειο Αιγαίο επιλεγόταν απ’ τη δευτεροβάθμια κι όχι απ' την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.

Αναζήτηση Θεμάτων Φυσικής Αγωγής στο διαδίκτυο

      Google Custom Search